Prace doktorskie obronione w 2012 roku (wykaz)
Wykaz prac doktorskich z dziedziny muzykologii i sztuk muzycznych obronionych w roku 2012 (w kolejności alfabetycznej)
AKADEMIA MUZYCZNA IM. FELIKSA NOWOWIEJSKIEGO W BYDGOSZCZY
- Mariusz Piotr Bogdanowicz: Wieloznaczeniowość i rola kontrabasu we współczesnym małym zespole jazzowym na wybranych przykładach. Promotor: prof. Andrzej Zubek
- Teresa Borowczyk-Pekowska: Psychologia kobiety w operze Tosca na podstawie inscenizacji tradycyjnej i współczesnej. Promotor: prof. Katarzyna Rymarczyk
- Damian Borowicz: Problemy wykonawcze opery barokowej na przykładzie dzieła Dydona i Eneasz Henry’ego Purcella. Promotor: prof. Janusz Stanecki
- Kamila Kułakowska: Pieśń Ofelii – tekst i jego muzyczna interpretacja na podstawie kompozycji Johannesa Brahmsa, Richarda Straussa i Hermanna Reuttera. Promotor: prof. Hanna Michalak
- Ksenia Miłosława Miśkiewicz: Psalmy Dawidowe w wybranych opracowaniach polskich kompozytorów XX wieku. Promotor: prof. Elżbieta Wtorkowska
- Bożena Magdalena Mrózek: Chóralna muzyka renesansu i baroku w percepcji współczesnego odtwórcy – dyrygenta. Promotor: prof. Elżbieta Wtorkowska
- Krzysztof Pełech: Znaczenie twórczości Jorge Morela we współczesnej literaturze gitarowej na przykładzie wybranych kompozycji i opracowań. Promotor: prof. Alina Gruszka
- Jadwiga Stanek: Sonaty altówkowe: op. 11 nr 4, op. 25 nr 4, op. 31 nr 4 Paula Hindemitha – stylistyka, interpretacja i recepcja wybranych dzieł w kontekście XX-wiecznej formy sonatowej na altówkę. Promotor: prof. Jan Paruzel
- Witold Zalewski: Religijna twórczość organowa polskich kompozytorów XX wieku. Spojrzenie poprzez pryzmat możliwości wykorzystania jej w liturgii Kościoła Katolickiego. Promotor: prof. Radosław Marzec
AKADEMIA MUZYCZNA IM. GRAŻYNY I KIEJSTUTA BACEWICZÓW W ŁODZI
- Mariusz Barszcz: Różnorodność stylistyczna a zagadnienia interpretacyjne i wykonawcze w utworach polskiej muzyki klarnetowej drugiej połowy XX wieku. Promotor: prof. Janusz Kopczyński
- Konrad Boniński: Twórcze wykorzystanie odmian trąbki oraz różnorodność stylów i technik wykonawczych w dziełach współczesnych kompozytorów polskich na przykładzie wybranych utworów Mikołaja Gąsieńca, Zdzisława Szostaka, Olgi Hans, Andrzeja Krauze. Promotor: prof. Igor Cecocho
- Sylwia Burnicka-Kalischewska: Muzyczno-literacka przestrzeń cyklu pieśni Myrten 25 Roberta Schumanna i jej znaczenie dla jakości wykonawstwa artystycznego. Promotor: prof. Jolanta Gzella
- Dorota Cegielska: Świadomość konsekwencji artystyczno-technicznych w procesie wykonawczym utworów A. Tansmana, J. Francaixa, A. Joliveta realizowanych na fagocie systemu niemieckiego. Promotor: prof. Krzysztof Kamiński
- Agnieszka Chenczke-Orłowska: Wizualizacja stylistycznych aspektów twórczości Aleksandra Tansmana w interpretacjach ruchowych utworów muzycznych. Promotor: prof. Małgorzata Kupsik
- Robert Fender: Inspiracje folklorem narodowym w twórczości instrumentalnej kompozytorów XIX i XX w. na przykładzie wybranych kompozycji. Promotor: prof. Agata Jarecka
- Leszek Kołodziejski: Współczesne możliwości wykonawcze w polskiej literaturze akordeonowej na podstawie wykonań wybranych kompozycji Zbigniewa Bargielskiego, Bogdana Dowlasza, Andrzeja Krzanowskiego, Michała Moca, Krzysztofa Olczaka, Bogdana Precza, Bronisława Kazimierza Przybylskiego i Andrzeja Tuchowskiego. Promotor: prof. Zbigniew Ignaczewski
- Jacek Owczarek: Kontakt improwizacja jako sposób budowania wypowiedzi scenicznej tancerza w spektaklu Zdarzenia. Promotor: prof. Elżbieta Aleksandrowicz
- Gabriela Silva: Postać Abigaille z opery Nabucco jako przykład heroiny Verdiowskiej z wczesnej fazy twórczości kompozytora. Promotor: dr hab. Janusz Ratajczak
- Dorota Stanisławska: Różnorodność stylistyczna polskiej literatury altówkowej drugiej połowy XX wieku. Aspekty brzmieniowe i wykonawcze na przykładzie wybranych utworów. Promotor: prof. Jolanta Kukuła-Kopczyńska
- Robert Stefański: Problematyka wykonawcza w polskiej muzyce klarnetowej na przełomie XX i XXI wieku na przykładzie kompozycji: Marcela Chyrzyńskiego – Trzy preludia na klarnet i fortepian (1990), Ryszarda Osady – Capriccio na klarnet i media elektroniczne (2005), Pawła Mykietyna – Choć doleciał Dedal – trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian (1990), Mikołaja Góreckiego – Transfiguracje na klarnet solo (2004), Marcina Stańczyka – Laterna na klarnet, wiolonczelę, fortepian, perkusję i elektronikę (2008). Promotor: prof. Janusz Kopczyński
- Tomasz Tarnawczyk: Symfonie kompozytorów polskich powstałe w latach 1944-56 w świetle kształtowania się i obowiązywania doktryny socrealistycznej. Promotor: prof. Ewa Kowalska-Zając
- Ludwika Maja Tomaszewska: Transkrypcje instrumentalne źródłem poszukiwań nowych walorów brzmieniowych, inspirującym do indywidualnej formy wypowiedzi artysty w kontekście wybranych dzieł Ludwiga van Beethovena i Igora Strawińskiego. Promotor: prof. Izabela Ceglińska
- Artur Zagajewski: Balet Sceny chronofotograficzne jako realizacja idei niezależności warstwy muzycznej i choreograficznej. Promotor: prof. Zygmunt Krauze
AKADEMIA MUZYCZNA IM. IGNACEGO JANA PADEREWSKIEGO W POZNANIU
- Olga Anikiej: Tradycja i nowatorstwo faktury fortepianowej S. Rachmaninowa. Analiza wybranych dzieł kompozytora w aspekcie wykonawczym. Promotor: Regina Michalak
- Maciej Fortuna: Kreacja dzieła inspirowana współczesnymi możliwościami elektronicznego przetwarzania dźwięku trąbki w muzyce jazzowej. Promotor: Teresa Adamowicz-Kaszuba
- Tomasz Lisiecki: Stylistyka romantyczna w twórczości kameralnej Fryderyka Chopina i Xavera Scharwenki. Promotor: Stanisław Pokorski
- Maciej Łakomy: „Nowy romantyzm” w koncertach na puzon Witolda Friemanna. Promotor: Roman Gryń
- Patryk Piłasiewicz: Orkiestra jazzowa jako przestrzeń dialogu. Analiza z punktu widzenia dyrygenta na podstawie wybranych utworów Gila Evansa i Milesa Davisa. Promotor: Bohdan Boguszewski
- Paweł Wróbel: Transkrypcje organowe Ferenca Liszta w oparciu o wybrane przykłady. Promotor: Krzysztof Latała
AKADEMIA MUZYCZNA IM. KAROLA LIPIŃSKIEGO WE WROCŁAWIU
Wydział kompozycji, dyrygentury, teorii muzyki i muzykoterapii
dyscyplina artystyczna: kompozycja i teoria muzyki, specjalność: kompozycja
- Paweł Hendrich: Nowe aspekty systemu konstrukcji okresowych – analiza kompozycji Emergon αβ na zespół kameralny i komputer. Promotor: prof. Grażyna Pstrokońska-Nawratil
- Hanna Kulenty-Majoor: Nowe aspekty wykorzystania mojej techniki polifonii czasoprzestrzennej w kompozycji E-Motions na akordeon, smyczki i perkusję. Promotor: prof. Grażyna Pstrokońska-Nawratil
- Katarzyna Kwiecień-Długosz: Adaptacja elementów i strategii tłumaczenia symultanicznego w muzyce instrumentalnej na przykładzie utworu Musica simultanea na orkiestrę symfoniczną. Promotor: prof. Juliusz Karcz (Uniwersytet Zielonogórski)
- Paweł Łukowiec: Nowe sposoby wykorzystania faktury wokalno-instrumentalnej w kontekście kolorystycznym i rytmicznym w Lamentationes… per coro e orchestra. Promotor: prof. Jan Antoni Wichrowski
Wydział instrumentalny
dyscyplina artystyczna: instrumentalistyka
- Robert Dominik Adamczak: Ewolucja faktury fortepianowej w wybranych sonatach W.A. Mozarta, J. Brahmsa i S. Prokofiewa jako czynnik warunkujący kształt brzmieniowy dzieła muzycznego. Promotor: prof. Helena Furmanowicz-Kurzyńska
- Robert Bachara: Różnice między zapisem a wykonaniem wielodźwięków skrzypcowych kluczem do zrozumienia utworów na skrzypce solo bez akompaniamentu wybranych kompozytorów niemieckich od drugiej połowy XVII do początku XX wieku. Promotor: prof. Krzysztof Bruczkowski
- Marta Patrycja Fender: Artykulacja środkiem wyrazu różnorodności stylistycznej w wybranych sonatach fletowych: Johanna Sebastiana Bacha, Carla Reinecke i Roberta Muczynskiego. Promotor: prof. Jerzy Mrozik
- Anna Karolina Pietrzak: Cykl 12 Etiud na gitarę Heitora Villi-Lobosa – powrót do pierwotnej koncepcji kompozytora zawartej w rękopisach pochodzących z 1928 r. Promotor: prof. Piotr Zaleski
- Krzysztof Polonek: Rozwój skrzypcowej techniki prawej ręki od klasycyzmu do I połowy XX wieku na podstawie wybranych utworów Ludwiga van Beethovena, Karola Lipińskiego, Maurice’a Ravela oraz Eugѐna Ysaÿe'a. Promotor: prof. Jarosław Pietrzak
- Julita Kamila Przybylska-Nowak: Pierwiastek wirtuozowski jako wykładnik stylu brillante we wczesnej literaturze kameralnej Fryderyka Chopina i Józefa Krogulskiego. Promotor: prof. Grażyna Bożek-Wota
- Gracjan Szymczak: Wykorzystywanie inteligencji muzycznej celem przyspieszenia procesu zapamiętywania dzieła muzycznego na przykładzie sonat fortepianowych nr 2, 3 i 4 Miłosza Magina. Promotor: prof. Grzegorz Kurzyński
Wydział edukacji muzycznej
dyscyplina artystyczna: dyrygentura
- Dominika Kawiorska: Emocjonalność muzyczna zespołów amatorskich na przykładzie wybranych utworów muzyki sakralnej. Promotor: prof. Aleksandra Paszek-Trefon (AM w Katowicach)
AKADEMIA MUZYCZNA IM. KAROLA SZYMANOWSKIEGO W KATOWICACH
dyscyplina artystyczna: instrumentalistyka
- Piotr Domagała: Gitara we współczesnej muzyce jazzowej – studium technik i możliwości brzmieniowych. Promotor: prof. Karol Ferfecki
- Karol Gołębiowski: Problematyka wykonawcza francuskiej muzyki organowej z tzw. szkoły symfonicznej II poł. XIX wieku i jej adaptacja na współczesnych instrumentach w Polsce. Promotor: prof. Władysław Szymański
- Ewa Jabłczyńska: Inspiracje w twórczości Hansa Wernera Henze, ze szczególnym uwzględnieniem Royal Winter Music (First and Second Sonata on Shakespearean Charackters) na gitarę solo. Promotor: prof. Wanda Palacz
- Arkadiusz Kubica: Problemy wykonawcze kwartetów smyczkowych Andrzeja Krzanowskiego. Promotor: prof. Jan Stanienda (UMFC w Warszawie)
- Adam Mokrus: Kształtowanie formy i ekspresji w skrzypcowych dziełach kameralnych i koncertowych wybranych kompozytorów francuskich przełomu XIX i XX wieku. Promotor: prof. Roland Orlik
dyscyplina artystyczna: wokalistyka
- Monika Gruszczyńska: Specyfika i trudności wykonawcze wokalnej muzyki operetkowej na podstawie wybranych partii sopranowych Emmericha Kalmana (ze szczególnym uwzględnieniem partii Sylvii w operetce Księżniczka Czardasza). Promotor: prof. Feliks Widera
dyscyplina artystyczna: kompozycja i teoria muzyki
- Korneliusz Wiatr: Musical Jaś i Małgosia – nowe środki muzyczne w literaturze dziecięcej. Promotor: prof. Andrzej Zubek
dyscyplina artystyczna: dyrygentura
- Maria Piotrowska-Bogalecka: Teksty psalmiczne w polskiej muzyce wokalnej i wokalno-instrumentalnej w XVII i XVIII wieku. Promotor: prof. Iwona Melson
AKADEMIA MUZYCZNA IM. STANISŁAWA MONIUSZKI W GDAŃSKU
Wydział instrumentalny
- Bogna Czerwińska-Szymula: Idiom melodyki w twórczości Franciszka Schuberta i Sergiusza Prokofiewa. Promotor: prof. Grażyna Fiedoruk-Sienkiewicz
- Monika Kaźmierczak: Carillon – sztuka wykonawcza na podstawie utworów Wernera Van Cleemputa, Jana Sebastiana Bacha, Agnieszki Stulgińskiej, Geerta D’hollandera, Krzysztofa Olczaka, Karola Szymanowskiego. Promotor: dr hab. Elwira Śliwkiewicz-Cisak
- Błażej Maliszewski: Niemiecka muzyka altówkowa XIX i XX wieku na przykładzie Suity D-dur op. 131d nr 2 Maksa Regera na altówke solo, Sonaty Es-dur op. 120 nr 2 Johannesa Brahmsa na altówkę i fortepian oraz Sonaty F-dur op. 11 nr 4 Paula Hindemitha. Promotor: prof. Maciej Sobczak
- Łukasz Michalski: Ballady i romanse. Znaczenie ekspresywnej melodyki w kształtowaniu środków wyrazu puzonisty. Promotor: prof. Jerzy Wujtewicz
- Marek Mikołaj Pacholczyk: Wzajemna inspiracja wykonawców jako jeden z głównych czynników kształtujących wykonanie dzieła muzycznego w wybranych utworach na dwa fortepiany Aleksandra Tansmana. Promotor: prof. Cezary Sanecki
- Ewa Rzetecka: Malarskie kompozycje, czyli programowe inspiracje we francuskiej solowej muzyce klawesynowej przełomu XVII/XVIII wieku. Próba usystematyzowania na wybranych przykładach muzycznych. Promotor: prof. Leszek Kędracki
Wydział wokalno-aktorski
- Marcin Ciszewski: Głos kontratenorowy w wokalistyce przełomu XX i XXI wieku. Promotor: prof. Leszek Skrla
- Robert Gierlach: Związki muzyki i słowa w cyklu pieśni Schwanengezang Franciszka Schuberta oraz ich egzemplifikacja w technice wokalnej. Promotor: prof. Monika Fedyk-Klimaszewska
- Małgorzata Grzegorzewicz-Rodek: Technika koncertująca w twórczości wokalnej. Promotor: prof. Dariusz Paradowski
- Marek Rzepka: Franz Schubert – wędrowiec i nieszczęśliwy romantyk. Portret kompozytora w jego pieśniach i balladach do słów J.W. von Goethego i W. Mullera. Promotor: dr hab. Monika Swarowska-Walawska (AM w Krakowie)
- Joanna Tylkowska: Postaci kobiece w operach W.A. Mozarta na tle XVIII-wiecznej teorii afektów. Promotor: dr hab. Janusz Ratajczak (AM w Łodzi)
Wydział dyrygentury chóralnej, edukacji muzycznej i rytmiki
- Michał Kozorys: Danziger Passion Georga Philippa Telemanna – przykład śpiewów pasyjnych Kościoła protestanckiego w Gdańsku w XVIII w. Promotor: prof. Marcin Tomczak
- Teresa Pabjańczyk: Praca dyrygenta nad emisją głosu u osób w podeszłym wieku w amatorskim chórze mieszanym. Problemy wykonawcze na podstawie wybranych utworów literatury chóralnej. Promotor: prof. Anna Fiebig
AKADEMIA MUZYCZNA W KRAKOWIE
Wydział instrumentalny
- Bogusława Hubisz-Sielska: Kształtowanie formy w kontekście użycia środków harmonicznych oraz ich znaczenie dla wykonawcy w utworach na altówkę solo Rachel Knobler. Promotor: prof. Zdzisław Łapiński
- Roch Modrzejewski: Zagadnienia praktyki wykonawczej stylu brillant w muzyce gitarowej pierwszej połowy XIX wieku na przykładzie wybranych kompozycji M. Giulianiego, N. Coste oraz G. Regondiego. Promotor: prof. Janusz Sochacki
- Ilona Nieciąg: Utwory na dwoje skrzypiec w muzyce polskiej XX wieku w aspekcie wykonawczym. Promotor: prof. Wiesław Kwaśny
- Krzysztof Pawlisz: Jehan Titelouze – stylistyka dzieł i koncepcja organów jako inspiracja do improwizacji. Promotor: dr hab. Dariusz Bąkowski-Kois
- Wiesława Pławska: Czynniki determinujące dobór środków wykonawczych przez pianistę w utworze solowym i kameralnym (na podstawie wybranych pozycji). Promotor: prof. Danuta Mroczek-Szlezer
- Krzysztof Urbaniak: Maniera wykonawcza organowej szkoły północnych Niemiec XII i wczesnego XIII wieku oraz jej zależność od północnoniemieckiego instrumentu w kontekście kompozycji organowych D. Buxtehudego, J.A. Rienckena oraz J.S. Bacha. Promotor: prof. Irena Wisełka-Cieślar
- Franciszek Wieczorek: Zagadnienie kameralnej sztuki wykonawczej w oktecie gitarowym. Promotor: prof. Janusz Sochacki
- Łukasz Żyta: Współczesny perkusista jazzowy – równoprawny partner w ostatecznym kreowaniu dzieła artystycznego. Sposoby realizacji partii perkusji i ich funkcja w utworze. Na podstawie własnych nagrań. Promotor: Jan Pilch
Wydział twórczości, interpretacji i edukacji muzycznej
dyscyplina artystyczna: dyrygentura
- Waldemar Groń: Problematyka wykonawcza wybranych utworów na orkiestrę dętą Edwarda Maja. Promotor: prof. Janusz Przybylski
- Krzysztof Michałek: Idea miłosierdzia Bożego w muzyce wokalnej i wokalno-instrumentalnej na podstawie wybranych utworów. Promotor: prof. Wiesław Delimat
- Katarzyna Śmiałkowska: Relacja słowo-dźwięk w Ordinarium i Proprium Missae w twórczości chóralnej a cappella kompozytorów krakowskich XX i XXI wieku na przykładzie wybranych utworów. Promotor: prof. Stanisław Krawczyński
dyscyplina artystyczna: kompozycja i teoria muzyki, specjalność: kompozycja
- Piotr Gryska: Związki słowno-muzyczne w muzyce wokalno-instrumentalnej o tematyce religijnej na przykładzie utworu Escha-ton. Promotor: prof. Zbigniew Bargielski
- Joachim Mencel: Artisena – cykl utworów na rozszerzony zespół jazzowy (nonet), inspirowanych muzyką ludową Polski i innych krajów Europy Środkowej. Promotor: prof. Leszek Kułakowski
- Rafał Zapała: Obszary i struktury materiału muzycznego w kompozycji Skaner na orkiestrę symfoniczną, elektronikę i soundscape. Promotor: prof. Lidia Rydlewicz-Zielińska
INSTYTUT MUZYKI UNIWERSYTETU WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO W OLSZTYNIE
- Anna Maria Pawelec: Rola dyrygenta zespołów dziecięcych i młodzieżowych w interpretacji wybranych kompozycji. Promotor: prof. Szymon Kawalla
INSTYTUT MUZYKOLOGII KATOLICKIEGO UNIWERSYTETU LUBELSKIEGO JANA PAWŁA II
- Lesya Adamovych: Ludowe tradycje kolędowania na Żytomierszczyźnie. Studium etnomuzykologiczne. Promotor: prof. Antoni Zoła
- Gunawan Vinsensius Adi, ks.: Katolicka kultura muzyczno-religijna w regionie Manggarai na wyspie Flores (Indonezja). Promotor: prof. Antoni Zoła
- Przemysław Budyś: Retoryka muzyczna w twórczości religijnej o. Valeriana Franza Bömera SVD (1868-1943). Promotor: prof. Barbara Gogol-Drożniakiewicz
- Rafał Rozmus: Kolęda jako źródło inspiracji twórczości kompozytorów polskich w latach 1945-2005. Promotor: prof. Antoni Zoła
- Kinga Strycharz-Bogacz: Ludowe śpiewy pasyjne i wielkanocne w muzyce tradycyjnej Małopolski i Podkarpacia. Promotor: prof. Antoni Zoła
- Andrzej Tańcula, ks.: Budownictwo organowe w północnych Włoszech od XV do I poł. XIX wieku. Studium historyczno-instrumentoznawcze. Promotor: prof. Maria Szymanowicz
INSTYTUT MUZYKOLOGII UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO W KRAKOWIE
- Małgorzata Gamrat: Muzyka fortepianowa Franza Liszta w kontekście idei correspondence des arts. Promotorzy: dr hab. Renata Suchowiejko, prof. Catherine Massip
- Maciej Jochymczyk: Twórczość religijna o. Amanda Ivanschiza OSPPE. Promotor: dr hab. Aleksandra Patalas
- Magdalena Stochniol: Poetyka muzyki Sofii Gubajduliny w kontekście chrześcijańskiej tradycji kulturowej. Promotor: prof. Alicja Jarzębska
INSTYTUT MUZYKOLOGII UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO
- Agnieszka Topolska: Mit Stanisława Moniuszki jako wieszcza narodowego. Studium na podstawie polskiego piśmiennictwa w latach 1858-1989. Promotor: prof. Sławomira Żerańska-Kominek
KATEDRA EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO
- Piotr Soszyński: Kompetencje informatyczne nauczycieli muzyki, stan postulowany a rzeczywisty. Promotor: prof. Mirosława Zalewska-Pawlak
KATEDRA MUZYKOLOGII UNIWERSYTETU IM. ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU
- Jakub Kasperski: Muzyka popularna jako przedmiot badań muzykologii. Promotor: prof. dr hab. Ryszard D. Golianek
UNIWERSYTET MUZYCZNY FRYDERYKA CHOPINA
Wydział dyrygentury chóralnej, edukacji muzycznej, muzyki kościelnej, rytmiki i tańca
- Karolina Mika: Chorał gregoriański w twórczości chóralnej Maurice’a Duruflégo. Promotor: prof. Bożena Violetta Bielecka
- Michał Sławecki: Topos romano-frankoński. Aspekt wykonawczy na przykładzie wybranych utworów. Promotor: ks. prof. Kazimierz Szymonik
- Marek Stefankiewicz: Muzyka popularna międzywojennej Warszawy jako inspiracja muzycznego opracowania spektaklu telewizyjnego Warszawa. Promotor: prof. Urszula Bobryk
Wydział fortepianu, klawesynu i organów
- Anna Urszula Kucharska: Zagadnienia stylistyczne i wykonawcze muzyki klawesynowej oraz praktyki basso continuo w epoce restauracji Stuartów. Promotor: dr hab. Lilianna Stawarz
- Tomasz Lupa: Suita na instrumenty klawiszowe. Historia i rozwój formy na przestrzeni epok oraz analiza wybranych przykładów. Promotor: prof. Jerzy Sterczyński
- Stefan Łabanowski: Twórczość fortepianowa Antoniego Stolpego. Promotor: prof. Bronisława Kawalla-Ryszka
Wydział instrumentalny
- Zuzanna Elster: Transkrypcja Partity BWV 997 oraz Suit BWV 0996 i BWV 1006a Johanna Sebastiana Bacha na współczesną harfę pedałową. Promotor: prof. Marcin Zalewski
- Rafał Grząka: Elementy muzyki jazzowej w wybranych kompozycjach akordeonowych Torbjörna Ivana Lunquista: Partita Piccola, Duell, Metamorphoses. Promotor: prof. Klaudiusz Baran
- Artur Kasperek: Kształtowanie barwy i artykulacji dźwięku jako podstawy poprawnej interpretacji muzyki XX wieku na przykładzie Francisa Poulenca Tria na obój, fagot i fortepian op. 43, Glena Goulda Sonaty na fagot i fortepian, Paula Hindemitha Sonaty na fagot i fortepian, Igora Strawińskiego Historii żołnierza. Promotor: prof. Bogumił Gadawski
- Leszek Lorent: Wybrane aspekty wykonawcze multiperkusyjnych traktatów dźwiękowych Marcina Błażewicza, Vinko Globokara i Iannisa Xenaksisa. Promotor: prof. Stanisław Skoczyński
- Leszek Pelz: Kształtowanie się idiomatycznej wiolonczelowej sztuki wykonawczej do połowy XVIII wieku na przykładzie wybranych utworów na wiolonczelę solo i z towarzyszeniem basso continuo Bartolomeo de Selma, Domenica Gabriellego, Giovanniego Vitalego, Giuseppe Valentiniego, Jeana Barriere’a, Martina Bartau, Francesca Saverio Geminianiego. Promotor: prof. Andrzej Zieliński
- Anna Wróbel: Polska literatura wiolonczelowa XIX wieku na podstawie wybranych utworów. Promotor: prof. Andrzej Wróbel
Wydział kompozycji, dyrygentury i teorii muzyki
- Miłosz Bembinow: Amor vincit na mezzosopran, baryton, chór i orkiestrę. Analiza kompozytorska. Promotor: prof. Stanisław Moryto
- Unho Chang: Analisis of Symphony no 1. Promotor: prof. Marcin Błażewicz
- Maria Jadwiga Jaźwińska: Muzyka, słowo, gest i kostium w tradycyjnym muzycznym teatrze japońskim. Promotor: prof. Teresa Grzybkowska
- Artur Andrzej Cieślak: Specyfika faktury, formy i organizacji materiału dźwiękowego w Koncercie fortepianowym na lewą rękę i orkiestrę symfoniczną. Promotor: prof. Marian Borkowski
- Piotr Deptuch: Ansambl wokalny w operach Wolfganga Amadeusza Mozarta. Promotor: dr hab. Jan Miłosz Zarzycki
- Ludwika Konieczna-Nowak: Muzykoterapia a funkcjonowanie społeczne dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocji i zachowania. Promotor: dr hab. Barbara Kamińska
- Antoni Stańczyk: Filozoficzne inspiracje rozumienia czasu muzycznego. Promotor: dr hab. Jagna Dankowska
- Maria Elwira Twarowska: Edukacja w przedszkolu muzycznym a kariera szkolna ucznia szkoły muzycznej I stopnia. Promotor: dr hab. Barbara Kamińska
Wydział reżyserii dźwięku
- Jacek Hamela: Kształtowanie indywidualnego języka dzieła filmowego poprzez kreację warstwy dźwiękowej filmu Jasminum w reżyserii Jana Jakuba Kolskiego. Promotor: prof. Małgorzata Lewandowska
Wydział wokalno-aktorski
- Małgorzata Kubala: Mazurki Fryderyka Chopina w transkrypcji Pauliny Viardot. Aspekty estetyczne i wykonawcze na tle ich amitié amoureuse. Promotor: prof. Ryszard Cieśla
- Waleria Przelaskowska-Rokita: Wartości artystyczne i dydaktyczne japońskiej liryki wokalnej w twórczości Yoshinao Nakady. Promotor: dr hab. Ewa Iżykowska-Kłosiewicz
- Janusz Szrom: Wokalistyka jazzowa. Technika śpiewania wielogłosowych struktur a cappella przez jednego wykonawcę oraz współczesne metody studyjne rejestracji głosu. Promotor: prof. Jerzy Knetig
- Marta Wróblewska: Późnobarokowe kantaty na sopran solo i ich znaczenie dla współczesnego śpiewaka solisty na przykładzie kantat: HWV 145 La Lucrezia: O numi eterni Georga Friedricha Händla oraz BWV 82a Ich habe genug Johanna Sebastiana Bacha. Promotor: prof. Cezary Szyfman