Prace doktorskie obronione w 2016 roku (wykaz)
Wykaz prac doktorskich z dziedziny muzykologii i sztuk muzycznych obronionych w roku 2016 (w kolejności alfabetycznej):
AKADEMIA MUZYCZNA IM. FELIKSA NOWOWIEJSKIEGO W BYDGOSZCZY
- Emanuel Bączkowski – Język muzyczny w kompozycjach organowych Mariana Sawy w latach 1960-1980. Promotor: prof. dr hab. Radosław Marzec
- Joanna Ćwirko – Kontemplacja muzyczna od lamentu do nadziei w Stabat Mater G. B. Pergolesiego, J. Rheinbergera i M. Sawy. Promotor: dr hab. Monika Wilkiewicz, prof. nadzw.
- Tomasz Gluska – Transkrypcja jako proces twórczy czy odtwórczy na podstawie wybranych opracowań utworów na trąbkę dokonanych przez Timofeia Dokshizera. Promotor: prof. dr hab. Roman Gryń
- Beata Gramza – Między tradycją a współczesnością. Zagadnienia związane z wokalną interpretacją angielskiej poezji renesansowej w wybranych cyklach pieśni kompozytorów XX wieku: Seven Elizabethan Lyrics Rogera Quiltera i Six Elizabethan Songs Dominicka Argento. Promotor: dr hab. Małgorzata Grela, prof. nadzw.
- Tomasz Gumiela – Rola fortepianowych środków ekspresji w kameralistyce wokalnej na przykładzie wybranych polskich pieśni współczesnych. Promotor: prof. zw. dr hab. Ekaterina Popowa-Zydroń
- Sylwia Anna Janiak-Kobylińska – Maria Romana Statkowskiego – od partytury do realizacji scenicznej. Promotor: prof. zw. dr hab. Elżbieta Sulecińska-Wiesztordt
- Zenon Kitowski – Klarnet w muzyce dojrzałego klasycyzmu na podstawie dzieł Franza Vincenza Krommera. Promotor: prof. zw. dr hab. Andrzej Łęgowski
- Michalina Radzińska – Różnorodność form, stylów i inspiracji w wybranych dziełach George’a Enescu opublikowanych po śmierci artysty. Promotor: dr hab. Renata Marzec, prof. nadzw.
- Dominik Sierzputowski – Transkrypcje wybranych dzieł z gatunku muzyki operowej na orkiestrę dętą w składzie koncertowym. Promotor: prof. dr hab. Henryk Wierzchoń
- Marek Swatowski – Sonata na obój i fortepian w muzyce okresu powojennego. Analogie i różnice w pojmowaniu zagadnień stylistycznych, fakturalnych i znaczeniowych na przykładzie wybranych utworów Henriego Dutilleux, Francisa Poulenca i Henriego Saugueta. Promotor: dr hab. Krzysztof Wroniszewski, prof. nadzw.
- Michał Szałach – Twórczość skrzypcowa Tadeusza Paciorkiewicza. Z problematyki zagadnień stylistycznych i interpretacyjnych. Promotor: dr hab. Renata Marzec, prof. nadzw.
AKADEMIA MUZYCZNA IM. GRAŻYNY I KIEJSTUTA BACEWICZÓW W ŁODZI
- Arkadiusz Dobrowolski – Praktyczne korzyści w grze na wiolonczeli wynikające z zastosowania Techniki Aleksandra, na przykładzie wybranych utworów z repertuaru wiolonczelowego: David Popper – Rapsodia Węgierska, Max Bruch – Kol Nidrei op. 47, Ludwig van Beethoven – Sonata C-dur op. 102 nr 1, Claude Debussy – Sonata na wiolonczelę i fortepian. Promotor: prof. dr hab. Stanisław Firlej
- Barbara Dominiak – Wpływ różnych koncepcji wykonawczych wybranych koncertów pierwszej połowy XVIII wieku na ich interpretacje ruchowe: opis dzieła muzycznego. Promotor: dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz, prof. AM
- Bernadetta Grabias – Piękno XIX-wiecznego belcanta w mezzosopranowych partiach Gaetana Donizettiego na przykładzie realizacji partii Królowej Elisabeth Tudor z opery Maria Stuarda i partii Giovanny Seymour z opery Anna Bolena. Promotor: prof. dr hab. szt. Ziemowit Wojtczak
- Ewa Guz-Serocka – Fortepian w twórczości Pawła Łukaszewskiego: rola elementów dzieła muzycznego i układów fakturalnych oraz wzajemna inspiracja wykonawców w twórczym kształtowaniu przez pianistę formy wybranych utworów solowych i kameralnych Pawła Łukaszewskiego. Promotor: dr hab. Aleksandra Nawe, prof. AM
- Joanna Lange – Stylistyka kwartetów smyczkowych Karola Szymanowskiego jako inspiracja w tworzeniu interpretacji ruchowej. Promotor: prof. dr hab. Małgorzata Kupsik
- Olga Leonkiewicz – Inspiracje operowe dla fletowego repertuaru wirtuozowskiego w twórczości Paula Taffanela. Promotor: prof. dr hab. Antoni Wierzbiński
- Mateusz Piechnat – Ideologia twórcza kompozytora jako podstawa kształtowania interpretacji wykonawczej w wybranych miniaturach i sonatach fortepianowych Aleksandra Skriabina. Promotor: dr hab. Mariusz Drzewicki
- Michał Rot – Max Reger – wybrane duety kameralne na instrumenty smyczkowe i fortepian: inspiracja twórczością innych kompozytorów i jej wpływ na ewolucję języka muzycznego. Promotor: prof. dr hab. Cezary Sanecki
- Aneta Skrzypczak – Scenografia (kostium, światło, dekoracja) jako element współtworzący interpretację ruchową dzieła muzycznego na przykładzie wybranych utworów: opis dzieła. Promotor: dr hab. Ewa Wojtyga, prof. AM
- Agnieszka Sucheniak-Wójcicka – Programowość i pastisz w suitach francuskich pierwszej połowy XX wieku: analiza wybranych przykładów w kontekście problematyki wykonawczej. Promotor: prof. dr hab. Beata Cywińska
AKADEMIA MUZYCZNA IM. IGNACEGO JANA PADEREWSKIEGO W POZNANIU
Wydział kompozycji, dyrygentury, teorii muzyki i rytmiki
- Stefan Drajewski – Ekfraza dzieła muzycznego w choreografiach Conrada Drzewieckiego
- Ewa Fabiańska-Jelińska – Idea brzmieniowości w koncercie na altówkę i orkiestrę smyczkową
- Iwona Fokt – Feliks Nowowiejski – życie i twórczość w świetle materiałów źródłowych
- Aleksander Gref – Przygotowanie spektaklu operowego w aspekcie pracy w teatrze operowym i w warunkach plenerowych na przykładzie wybranych fragmentów opery Carmen G. Bizeta
Wydział instrumentalny
- Milena Antoniewicz – Język muzyczny Mieczysława Weinberga na podstawie wybranych utworów kameralnych
- Henryk Kasperczak – Wybrane kompozycje Toyohiko Satoh na lutnię renesansową jako przykład syntezy stylów, form i środków wykonawczych dawnych i nowych
- Paweł Kroczek – Inspiracja naturą w twórczości klarnetowej Richarda Faith’a
- Tomasz Sośniak – Tradycja, nowatorstwo, inspiracja, ekspresja w muzyce Zygmunta Krauze. Unikatowe problemy wykonawcze na przykładzie wybranych utworów
- Paulina Zarębska – Muzyczne maski Maurycego Ravela na przykładzie wybranych utworów
- Mikołaj Zgółka – Retoryka muzyczna jako niewerbalny sposób wyrażania i eksponowania emocjonalnej warstwy utworu we współczesnej interpretacji XVII- i XVIII-wiecznej literatury skrzypcowej i smyczkowej. Poszukiwania źródłowe
Wydział dyrygentury chóralnej, edukacji muzycznej i muzyki kościelnej
- Maciej Bolewski – Jan Wański – Litania ex D de Beata Virgo Mariae – rekonstrukcja partytury
- Leszek Górka – Dzieło cecyliańskiej odnowy muzyki kościoła Rzymsko-Katolickiego w Polsce w twórczości ks. dr Józefa Surzyńskiego
Wydział instrumentów smyczkowych, harfy, gitary i lutnictwa
- Agnieszka Brojek – The family tree. Nowatorstwo i inspiracje w twórczości wiolonczelowej Giovanniego Sollimy w kontekście dokonań wybranych kompozytorów włoskich epoki Baroku i Klasycyzmu
- Karina Gidaszewska – Kategorie ekspresywne języka muzycznego Guillaume’a Lekeu na przykładzie Sonaty G-dur na skrzypce i fortepian
- Paweł Maślanka – Polska sonata skrzypcowa epoki postromantyzmu i jej znaczenie w literaturze europejskiej
- Aleksandra Szwejkowska-Belica – Elementy stylistyki Karola Szymanowskiego w twórczości polskich kompozytorów XX w. (Grażyna Bacewicz, Szymon Laks, Juliusz Łaciuk, Roman Palester, Romuald Twardowski)
AKADEMIA MUZYCZNA IM. KAROLA LIPIŃSKIEGO WE WROCŁAWIU
- Piotr Bugaj – Fundamentalne znaczenie XIX-wiecznego kornetu w tworzeniu podstaw rozwoju techniki gry na trąbce w aspekcie wirtuozowskiego nurtu twórczości ówczesnych wielkich kornecistów. Promotor: prof. dr hab. Igor Cecocho
- Tomasz Dobrzański – Kolekcja XVII-wiecznych starodruków włoskich w zbiorach muzycznych Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu jako źródło repertuaru solowego fletu podłużnego. Promotor: prof. Mieczysław Stachura
- Marcin Grabosz – Znaczenie struktury partii fortepianu w kształtowaniu formy współczesnej pieśni na przykładzie Siebien Fruhe Lieder Albana Berga, Twelve Poems of Emily Dickinson Aarona Coplanda oraz Drei Lieder Nach Trakl Pawła Szymańskiego.
Promotor: dr hab. Magdalena Blum, prof. AM - Tomasz Hajda – Geneza, budowa formalna i problematyka wykonawcza w wybranych utworach na puzon, dedykowanych Juliuszowi Pietrachowiczowi – luminarzowi puzonu w Polsce. Promotor: prof. dr hab. Igor Cecocho
- Jakub Kościuszko – Inspiracje jazzowe i folklorystyczne czynnikami mającymi wpływ na elementy dzieła muzycznego i kształtowanie formy utworu w literaturze gitarowej na przykładzie wybranych utworów M. Pasiecznego, P. Bellinatiego, D. Bogdanovicia i R. Dyensa. Promotor: prof. dr hab. Piotr Zaleski
- Artur Majewski – Synkretyzm stylistyczny jako awangarda jazzu XXI w. Analiza środków interpretacyjno-wykonawczych partii trąbki na płycie Unimaginable Game. Promotor: dr hab. Piotr Wojtasik, prof. AM
- Adam Porębski – Technika nakładania cykli w utworze n-Cyclus na orkiestrę symfoniczną. Promotor: prof. dr hab. Krystian Kiełb
- Marzenna Wojak – Analiza porównawcza liryki wokalnej Karola Szymanowskiego i Ralpha Vaughana Wiliamsa w aspekcie wykorzystania wątków ludowych na wybranych przykładach. Promotor: prof. Danuta Paziuk-Zipser
- Małgorzata Szymańska – Metody nauczania gry na flecie podłużnym w edukacji szkolnej i zespołach fletowych. Promotor: dr hab. Ewa Grygar
AKADEMIA MUZYCZNA IM. KAROLA SZYMANOWSKIEGO W KATOWICACH
Wydział kompozycji, interpretacji, edukacji i jazzu
- Aleksandra Tomaszewska – Poemat na orkiestrę symfoniczną. Promotor: prof. dr hab. Andrzej Zubek
Wydział wokalno-instrumentalny
- Piotr Schmidt – Możliwości wykonawczo-interpretacyjne na trąbce w muzyce jazzowej w kontekście pracy zespołowej na podstawie twórczości własnej. Promotor dr hab. Grzegorz Nagórski
- Michał Sadzikowski – Sonaty na skrzypce i fortepian w schyłkowym okresie tonalności na podstawie wybranych utworów Leoša Janáčka, Béli Bartóka i George Enescu. Promotor dr hab. Grzegorz Biegas
AKADEMIA MUZYCZNA IM. STANISŁAWA MONIUSZKI W GDAŃSKU
Wydział Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki
- Szymon Morus – Friedrich Wilhelm Markull – Symfonia nr 2 c-moll op. 59. Współczesne prawykonanie historycznego utworu. Promotor: prof. dr Wojciech Rajski
Wydział instrumentalny
- Borys Biniecki – Klarnet basetowy, zapomniany instrument Stadlera? Promotor: prof. dr hab. Bogdan Ocieszak
- Przemysław Buczek – Między brzmieniem a ekspresją. Studium wybranych dzieł na klarnet, wiolonczelę i fortepian Vincenta d’Indy, Nino Roty i Marcela Chyrzyńskiego. Promotor: dr hab. Roman Widaszek
- Aldona Cisewska – Estetyka XVIII-wiecznej gry skrzypcowej i przedstawienie kameralistyki „haydnowskiej” na przykładzie kwartetów KV 465, KV 575 Wolfganga Amadeusza Mozarta. Promotor: prof. dr hab. Irena Żarnowska-Kuszewska
- Łukasz Długosz – Współczesny polski koncert fletowy na przykładzie Koncertu na flet z towarzyszeniem orkiestry smyczkowej, fortepianu i perkusji Władysława Słowińskiego oraz ...como el sol e la mar... na flet, flet altowy i orkiestrę kameralną Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil. Promotor: prof. dr hab. Krzysztof Langman
- Karol Garwoliński – Ewolucja harmoniki w twórczości Fryderyka Chopina oraz jej znaczenie dla ekspresji na przykładzie wybranych polonezów. Promotor: prof. dr hab. Bogdan Czapiewski.
- Dominika Glapiak-Piłasiewicz – Koncert podwójny – elementy współpracy solistów i orkiestry. Promotor: prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej
- Sławomir Jaskułke – Improwizacja harmoniczna jako metoda kształtowania i rozwijania współczesnego języka improwizacji jazzowej na podstawie autorskich kompozycji. Promotor: prof. dr Włodzimierz Nahorny
- Krzysztof Krzyżewski – Wpływ Das Lied na klarnetową muzykę kameralną epoki romantyzmu. Kształtowanie formy i ekspresji w Der Hirt auf dem Felsen (D965) Franciszka Schuberta, Fantasiestuecke op. 73 Roberta Schumanna oraz w Sonacie Es-dur op.120 nr 2 Johannesa Brahmsa. Promotor: dr hab. Bogusław Jakubowski
- Małgorzata Lange-Banaś – Polifonia łuków, trans w muzyce europejskiej i polifonia czasoprzestrzenna w twórczości Hanny Kulenty jako studium emocji oraz aspekty wykonawcze na przykładzie wybranych utworów. Promotor: dr hab. Paweł Krauzowicz
- Maciej Obara – Kreowanie indywidualnego języka muzycznego w grze na saksofonie. Koncepcja interwałowo-harmoniczna improwizacji oraz jej wpływ na kompozycję. Promotor: dr hab. Maciej Grzywacz
- Magdalena Ochlik-Jankowska – Gra a vista w pracy pianisty-kameralisty. Znaczenie szybkiej percepcji tekstu dla przygotowania się do artystycznego wykonania wybranych utworów. Promotor: prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej
- Jan Romanowski – Wpływ historycznej wiedzy oraz dawnych technik wykonawczych na współczesną interpretację koncertów skrzypcowych Jana Sebastiana Bacha. Promotor: dr hab. Paweł Kukliński
- Marian Stefanowicz – Wybrane utwory wiolonczelowe kompozytorów epoki baroku w transkrypcji na puzon. Analogie i warianty interpretacyjne oraz techniczne. Promotor: prof. dr hab. Krzysztof Sperski
- Maja Wiśniewska – Nowe oblicze fletu barokowego w kompozycjach XX i XXI wieku na przykładzie utworów Murraya Barky’ego, Mirandy Driessen, Katarzyny Szwed, Macieja Jabłońskiego, Johna Thowa, Merijna Bisschopsa, Allison Cameron. Promotor: dr hab. Małgorzata Skotnicka
- Chaoying Zhang – Wybrane aranżacje chińskiej muzyki tradycyjnej. Szkic do interpretacji. Promotor: prof. dr hab. Włodzimierz Wiesztordt
Wydział wokalno-aktorski
- Anna Domżalska – Uniwersalny wymiar tekstów Agnieszki Osieckiej w odniesieniu do stylistyki bossa novy. Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
- Barbara Tritt – Dorobek poetycki Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Aliny Poświatowskiej oraz Kazimiery Iłłakowiczówny jako źródło inspiracji w twórczości kompozytorów polskich. Promotor: prof. dr hab. Janusz Stalmierski
- Alicja Węgorzewska-Whiskerd – Aspekty tworzenia roli operowej jednoczącej kanony sztuk – antycznej i współczesnej na podstawie tytułowej partii w operze Beniamina Brittena The Rape of Lukretia. Promotor: prof. dr hab. Dariusz Paradowski
- Donata Zuliani – Ermanno Wolf-Ferrari (1876-1948) i jego liryka wokalna jako mikrokosmos, czyli odzwierciedlenie wewnętrznych przeżyć kompozytora (na podstawie wybranych pieśni). Promotor: ks. dr hab. Robert Kaczorowski
Wydział dyrygentury chóralnej, muzyki kościelnej, edukacji artystycznej, rytmiki i jazzu
- Wendan Liu – Melodie w stylu charakterystycznym dla regionu Xinjiang jako inspiracja do powstania nowych kompozycji wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych. Analiza formalna i problemy wykonawcze / The melodies in the specific style of the Xinjiang region as an inspiration for the creation of new vocal-instrumentals and instrumental compositions. Formal analysis and the performance’s problems. Promotor: dr hab. Beata Wróblewska
AKADEMIA MUZYCZNA W KRAKOWIE
Wydział twórczości, interpretacji i edukacji muzycznej
- Mohammad Hadi Ayanbod – Symfonia. Promotor: prof. dr h.c. Krzysztof Penderecki
- Ilona Iwańska – Ekspresywno-semantyczny aspekt tonalności. W kręgu liryki wokalnej modernizmu. Promotor: prof. dr hab. Mieczysław Tomaszewski
- Maria Januszkiewicz – Irmołoj Supraślski (1598–1601 i 1638) jako inspiracja dla twórczości chóralnej wybranych kompozytorów białoruskich i polskich XX i XXI wieku. Promotor: prof. dr hab. Stanisław Krawczyński
- Hyewon Lee – Analiza wybranych elementów utworu Gut na orkiestrę symfoniczną w kontekście tradycji koreańskiej oraz europejskiej. Promotor: prof. dr h.c. Krzysztof Penderecki
- Zygmunt Magiera – Niepublikowane kompozycje Bartłomieja Pękiela znajdujące się w archiwum Krakowskiej Kapituły Katedralnej na Wawelu – problemy wykonawcze w kontekście pracy z zespołem chóralnym. Promotor: prof. dr hab. Stanisław Krawczyński
- Maciej Negrey – Concerto breve na 2 flety i orkiestrę symfoniczną. Moja koncepcja dramaturgii utworu. Promotor: prof. dr hab. Anna Zawadzka-Gołosz
- Patrycja Pieczara – Franz Xaver Scharwenka – wielki zapomniany. Polskie prawykonanie Symfonii c-moll op. 60 i drugie polskie wykonanie Koncertu fortepianowego nr 2 c-moll op. 56. Promotor: prof. Tadeusz Strugała
- Katarzyna Pilipiuk – Obój w Polsce do końca XVIII wieku: instrumentarium, muzycy, repertuar. Promotor: prof. dr hab. Marcin Szelest
- Natalia Podolska – Twórczość Krzysztofa Pendereckiego z perspektywy (neo)retorycznej. Promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz
- Renāte Stivrina – PNEUMATOFORA – ikona dźwiękiem malowana na orkiestrę symfoniczną jako przykład dzieła muzycznego inspirowanego malarstwem Marca Chagalla, Joana Miró oraz Marka Rothko. Promotor: prof. dr hab. Józef Rychlik
- Katarzyna Szcześniak – Twórczość Romana Statkowskiego. Próba ujęcia monograficznego. Promotor: prof. dr hab. Teresa Malecka
- Marcin Wróbel – Twórczość chóralna Jana Pasierba-Orlanda inspirowana muzyką Podhala – na przykładzie wybranych utworów na chór męski a cappella. Promotor: prof. dr hab. Adam Korzeniowski
Wydział instrumentalny
- Justyna Danczowska – Georg Lwowicz Catoire – kompozytor dwóch kultur. Zagadnienia interpretacyjno-wykonawcze wybranych utworów kameralnych. Promotor: prof. dr hab. Małgorzata Szczepanowska
- Andrzej Kaczanowski – Problematyka sonorystyczno-wykonawcza w utworach XX wieku na kontrabas solo i kontrabas z towarzyszeniem fortepianu: Adolf Miszek – Sonata nr 2 op. 6 na kontrabas i fortepian, Paul Hindemith – Sonata na kontrabas i fortepian, Julien-Francois Zbinden – Hommage a’J. S. Bach op. 44 na kontrabas, Jan Oleszkowicz – Fretillement nr 2 na kontrabas, Sławomir Czarnecki – Fantazja Wierchowa „Muzyka z Zawrata” na kontrabas i fortepian. Promotor: dr hab. Marek Kalinowski
- Zbigniew Kaleta – Interpretacja i warsztat wykonawczy w literaturze saksofonowej na pograniczu muzyki klasycznej i jazzowej. Metody pracy nad językiem jazzu. Promotor: prof. dr hab. Andrzej Rzymkowski
- Justyna Komorowska-Słodczyk – Literatura obojowa w twórczości Bozzy, Milhaud, Sancana, Tomasiego – problematyka interpretacyjno-wykonawcza. Promotor: prof. Jerzy Kotyczka
- Damian Lipień – Nowatorstwo czy tradycjonalizm? Twórczość polskich kompozytorów współczesnych na fagot solo. Promotor prof. dr hab. Zdzisław Łapiński
- Jan Mroczek – Język muzyczny wybranych współczesnych organistów paryskich. Ich kompozycje i improwizacje na tle francuskiej symfoniki organowej początku XX wieku. Promotor: prof. Mirosława Semeniuk-Podraza
- Marek Polański – Od kompozytora do wykonawcy. Ewolucja formy kaprysu skrzypcowego w okresie postklasycznym na przykładzie kaprysów Joachima Kaczkowskiego i Fryderyka Augusta Duranowskiego jako ważnych ogniw w procesie rozwoju tego gatunku. Promotor: prof. Mieczysław Szlezer
- Tomasz Stolarczyk – Puzon na przestrzeni XX i XXI wieku – aspekt techniczny i wykonawczy na podstawie wybranych utworów Kazimierza Serockiego, Macieja Jabłońskiego oraz Tomasza Stolarczyka. Promotor: dr hab. Wacław Mulak
- Andrzej Zawisza – Zagadnienia interpretacji Prélude non mesuré w kontekście XVII- i XVIII-wiecznej włoskiej i niemieckiej muzyki klawiszowej na przykładzie wybranych kompozycji L. Luzzaschiego, G. Frescobaldiego, M. Rossiego, J. J. Frobergera, M. Weckmanna, J. C. F. Fischera, J. S. Bacha. Promotor prof. Magdalena Myczka
- Maciej Zimka – Akordeon w muzyce kameralnej Zbigniewa Bargielskiego. Poetyka twórczości i zagadnienia wykonawczo-interpretacyjne w wybranych utworach. Promotor: dr hab. Paweł Paluch
INSTYTUT MUZYKOLOGII KATOLICKIEGO UNIWERSYTETU LUBELSKIEGO JANA PAWŁA II
- Marta Benk – Organy w kościołach Włocławka. Studium instrumentoznawczo-akustyczne. Promotor: dr hab. Maria Szymanowicz, prof. KUL
- Piotr Łukasz Benk – Organy firmy Biernacki w kościołach diecezji włocławskiej. Studium instrumentoznawcze. Promotor: dr hab. Maria Szymanowicz, prof. KUL
- Łukasz Gunicki – Organy z XVIII i XIX wieku na terenie diecezji włocławskiej. Rozwiązania konstrukcyjne i wolumen brzmieniowy. Promotor: dr hab. Maria Szymanowicz, prof. KUL
- Monika Nowak – Officium defunctorum w języku polskim po Soborze Watykańskim II. Promotor: ks. prof. dr hab. Rastyslav Adamko
- Dariusz Wojciech Sobczak – Koncepcja muzyki kościelnej w ujęciu ks. Ireneusza Pawlaka. Promotor: ks. dr hab. Piotr Wiśniewski
- Małgorzata Maria Zuchowicz – Działalność organmistrzowska rodziny Meinertów. Studium historyczno-instrumentoznawcze. Promotor: dr hab. Maria Szymanowicz, prof. KUL
INSTYTUT MUZYKOLOGII UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
- Sylvia Bruni – Recepcja twórczości i postaci Fryderyka Chopina we Włoszech po drugiej wojnie światowej. Promotor: prof. dr hab. Małgorzata Woźna-Stankiewicz
- Magdalena Wąsowska – Pasje życiowe Tadeusza Ochlewskiego na pograniczu muzyki dawnej i współczesnej. Promotor: prof. dr hab. Małgorzata Woźna-Stankiewicz
INSTYTUT MUZYKOLOGII UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO
- Grzegorz Joachimiak – Rękopiśmienne tabulatury lutniowe z I połowy XVIII wieku ze zbiorów cystersów z Krzeszowa. Repertuar – praktyka wykonawcza – mecenat artystyczny. Promotor: prof. dr hab. Remigiusz Pośpiech
UNIWERSYTET MUZYCZNY FRYDERYKA CHOPINA
- Andrzej Artymowicz – Techniki Nieliniowego Dźwięku w Rękach Współczesnego Reżysera Liniowych Form Dźwiękowych w Audiowizualnej Instalacji Interaktywnej Żywioły. Promotor: dr hab. Barbara Okoń-Makowska
- Wojciech Błażejczyk – Odpady cywilizacyjne jako idee i instrumenty muzyczne w kompozycji intermedialnej Trash Music. Promotor: dr hab. Joanna Napieralska
- Jakub Chrenowicz – Rola dyrygenta w utworach opartych na technice aleatoryzmu kontrolowanego w kontekście realizacji dzieła otwartego i zagadnienia jego istnienia na przykładzie Gier weneckich i Koncertu na fortepian i orkiestę Witolda Lutosławskiego. Promotor: prof. Antoni Wit
- Iwona Ejsmund – Dźwięk stuprocentowy, jako tworzywo i punkt wyjścia do kreowania obrazu dźwiękowego w filmie i widowisku telewizyjnym. Warstwa dźwiękowa 7 i 12 odcinka telewizyjnego serialu filmowego Tajemnica twierdzy szyfrów w reżyserii Adka Drabińskiego. Promotor: prof. dr hab. Małgorzata Lewandowska
- Rafał Janiak – Problemy dyrygenckie związane z nowymi komplikacjami metrorytmicznymi w muzyce XXI wieku na przykładzie wybranych partytur Beata Furrera, Pawła Szymańskiego, Thomasa Adsa oraz własnej kompozycji. Promotor: prof. Antoni Wit
- Alexandros Stavros Jusakos Mardones – Nurty narodowe w muzyce hiszpańskiej i iberoamerykańskiej na przykładzie kompozytorów Enrique Granadosa, Manuela de Falla, Alberto Ginastery i Heitora Villa-Lobosa. Promotor: dr hab. Jarosław Drzewiecki
- Grażyna Paciorek-Draus – Muzyka fortepianowa Tomasza Sikorskiego w świetle teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego. Osobowość artysty i jej manifestacja w twórczości kompozytorskiej. Promotor: dr hab. Krzysztof Lipka
- Maria Podhajska – Wybrane utwory skrzypcowe kompozytorów islandzkich w aspekcie struktury formalnej i wykonawczej. Promotor: dr hab. Jan Stanienda
- Adam Rosiński – Łączenie dźwięków w strumienie percepcyjne: badanie porównawcze muzyków i osób niebędących muzykami. Promotor: dr hab. Andrzej Miśkiewicz
- Ye Young Sohn – Specyfika pieśni artystycznych i proces adaptacji muzyki zachodniej w krajach Azji Wschodniej (Chiny, Korea, Japonia) na podstawie dziewięciu wybranych pieśni. Promotor: prof. dr hab. Ewa Iżykowska-Lipińska
- Anna Stankiewicz – Artystyczny poziom adolescentów w dziedzinie muzyki. Warunki i rozwój w województwie podlaskim na podstawie badań własnych przeprowadzonych w latach 2009-2015. Promotor: dr hab. Krzysztof Lipka
- Katarzyna Trylnik-Zaleska – Wokalno-aktorska interpretacja opery współczesnej na przykładzie Qudsji Zaher Pawła Szymańskiego. Promotor: prof. dr Izabela Kłosińska
- Agnieszka Widlarz – Relacje między muzyką a ruchem w interpretacji ruchowej w metodzie Dalcroze’a na przykładzie wybranych utworów Jana Sebastiana Bacha. Promotor: dr hab. Magdalena Stępień
- Agata Wiśniewska-Gołębiowska – Estetyka neoklasyczna w wybranych pieśniach Francisa Poulenca. Promotor: dr hab. Krystyna Jaźwińska-Dobosz
Opracowała: Aleksandra Jagiełło-Skupińska
2017-05-28