Prace magisterskie obronione w 2016 roku (wykaz)
Wykaz prac magisterskich z zakresu muzykologii, teorii muzyki i edukacji muzycznej, obronionych w 2016 roku:
AKADEMIA MUZYCZNA IM. FELIKSA NOWOWIEJSKIEGO W BYDGOSZCZY
Kompozycja i teoria muzyki
- Monika Biesaga – Poetyka muzyczna cyklu pieśni Miroir na mezzosopran i zespół kameralny Bettiny Skrzypczak. Promotor: dr hab. Violetta Przech, prof. AMFN
- Agata Nowakowska – Sinfonia da requiem op. 111 Krzysztofa Meyera – specyfika gatunku. Promotor: dr hab. Elżbieta Szczurko
- Agnieszka Katarzyna Środowska – Twórczość pieśniarska Wojciecha Łukaszewskiego. Promotor: dr hab. Michał Zieliński, prof. AMFN
- Mateusz Ziemlewski – Dogmatyka katolicka w ujęciu Josepha kard. Ratzingera / Benedykta XVI w twórczości sakralnej Marka Jasińskiego. Na podstawie wybranych psalmów. Promotor: prof. dr hab. Anna Nowak
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Alina Atskevich – Specyfika problemów wykonawczych muzyki współczesnej w żeńskim zespole wokalnym. Promotor: mgr Magdalena Filipska
- Nastassia Hotsman – Ekspresja ruchowa jako forma interpretacji utworów muzycznych w chórze dziecięco-młodzieżowym „Charonaust”. Promotor: prof. dr hab. Krzysztof Szydzisz
- Karolina Tykwińska – Stanisław Wiechowicz – inspiracja muzyką ludową na przykładzie cyklu Dziesięciu pieśni śląskich na chór mieszany a capella. Promotor: dr hab. Piotr Jańczak
- Natalia Joanna Karolak – Problem interpretacji renesansowej muzyki sakralnej na przykładzie wybranych utworów Wacława z Szamotuł. Promotor: dr hab. Michał Zieliński, prof. AMFN
- Joanna Marta Krause – Ave Maris Stella w muzyce chóralnej na przykładzie twórczości wybranych kompozytorów. Promotor: dr hab. Grażyna Wolter-Kaźmierczak
- Dorota Anna Ornoch – Piosenki dla dzieci w twórczości wybranych polskich kompozytorów XX wieku. Promotor: dr hab. Monika Wilkiewicz, prof. AMFN
- Damian Piotr Pastuszka – Organy Wilhelma Sauera w kościołach Bydgoszczy. Promotor: dr Jakub Kwintal
- Kalina Piechowiak – Chór jako pozalekcyjna forma umuzykalniania młodzieży w świetle 20-lecia działalności artystycznej Żeńskiego Chóru „Primo” Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Bydgoszczy. Promotor: mgr Anna Merder
- Monika Snopek – Strażacka Orkiestra Dęta Zaburze jako przykład amatorskiej działalności artystycznej. Promotor: dr hab. Grażyna Wolter-Kaźmierczak
- Aleksandra Maria Wójkowska – Wczesnodziecięca edukacja muzyczna – na przykładzie metod kształcenia w wybranych Szkołach Muzycznych „Yamaha”. Promotor: dr hab. Piotr Jańczak
AKADEMIA MUZYCZNA IM. GRAŻYNY I KIEJSTUTA BACEWICZÓW W ŁODZI
Teoria muzyki oraz edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Renata Bartaszewicz/Bartashevich – Zasady oceniania uczniów w szkołach muzycznych w Polsce i na Białorusi. Promotor: dr Ewa Kumik
- Justyna Frontczak – Wybrane zagadnienia pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkolnych zespołach muzycznych. Promotor: dr Ewa Kumik
- Anna Nawrocka – Znaczenie metody Emila Jaques-Dalcroze’a w procesie kształcenia tancerzy w polskich szkołach baletowych. Promotor: dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz, prof. AM
- Izabela Noszczyk – Wybrane Klavierstücke Karlheinza Stockhausena inspiracją do tworzenia improwizowanych barwowych miniatur fortepianowych. Promotor: dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz, prof. AM
- Anna Sowa – Krawall: inspiracje i analiza utworu. Promotor: prof. Zygmunt Krauze
- Rafał Sowik – Efektywność nauczania przedmiotu muzyka w gimnazjum: studium porównawcze. Promotor: dr Stella Kaczmarek
- Mateusz Stawiszyński – Specyfika repertuaru amatorskich orkiestr dętych. Promotor: dr Stella Kaczmarek
- Maria Warska – Zastosowanie wybranych grafik Wassily’a Kandinsky’ego w realizacji zadań z zakresu improwizacji fortepianowej w szkołach muzycznych II stopnia na specjalności rytmika. Promotor: dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz, prof. AM
- Anna Wójcikowska – Aktualność awangardy: tendencje modernistyczne w twórczości Marcina Stańczyka i Artura Zagajewskiego. Promotor: prof. dr hab. Ryszard Daniel Golianek
AKADEMIA MUZYCZNA IM. IGNACEGO JANA PADEREWSKIEGO W POZNANIU
Teoria muzyki
- Filip Grześkowiak – Folklor muzyczny w mazurkach Chopina, Szymanowskiego i Maciejewskiego – perspektywa porównawcza. Promotor: dr Ewa Rzanna-Szczepaniak
- Agnieszka Herbrych – Rodzaje słuchu muzycznego i ich wpływ na percepcję zjawisk dźwiękowych. Promotor: dr Katarzyna Taborowska-Kaszuba
- Piotr Krajewski – Epitafium w twórczości polskich kompozytorów XX wieku w świetle idei pamięci. Promotor: prof. dr hab. Hanna Kostrzewska
- Paulina Kulka – Możliwości wykorzystania rytmiki z elementami muzykoterapii w pracy z dziećmi autystycznymi. Promotor: dr Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk
- Karolina Majewska – Przejawy neoklasycyzmu w symfonii Mateusz Malarz Paula Hindemitha. Promotor: dr Julia Gołębiowska
- Lucyna Ogórek – Pieśni masowe Andrzeja Panufnika w kontekście socrealizmu. Promotor: dr Janina Gregorkiewicz-Tatarska, prof. AM
- Natalia Skiba – Metopy op. 29 na fortepian Karola Szymanowskiego – źródła i konteksty. Promotor: dr hab. Monika Kędziora
- Patrycja Straub – Muzyka i taniec w ludycznym folklorze tradycyjnym. Promotor: dr hab. Andrzej Kempiński
- Wiktoria Włoszczyńska – Spiritual minimalism w koncertach fortepianowych Wojciecha Kilara. Promotor: prof. dr hab. Hanna Kostrzewska
- Dominika Zacharuk – Muzyka a edukacja socjalna. Promotor: dr Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Agata Antonicka – Muzyczne zajęcia artystyczne w szkołach ogólnokształcących na przykładzie Gimnazjum nr 1 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Górze. Promotor: dr hab. Tomasz Dzięcioł
- Agata Bąk – Rola zajęć artystycznych w kształceniu i wychowaniu dzieci i młodzieży. Promotor: prof. dr hab. Leszek Bajon
- Adam Chęciński – Znaczenie twórczej aktywności muzycznej uczniów klas I-III ogólnokształcących szkół podstawowych w ich rozwoju ogólnym oraz muzycznym. Promotor: dr Teresa Śnitko
- Kornelia Hampelska – Edukacja muzyczna w nauczaniu zintegrowanym na przykładzie szkół ogólnokształcących miasta Leszna. Promotor: prof. dr hab. Leszek Bajon
- Patrycja Kropp – Znaczenie muzyki w rozwoju ucznia klas I-III ogólnokształcącej szkoły podstawowej. Promotor: prof. dr hab. Leon Zaborowski
- Aleksandra Pałka – Specyfika zespołu chóralnego jako grupy społecznej. Promotor: dr Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk
- Aleksandra Pura-Cidyło – Edukacyjne funkcje muzyki ludowej w klasach I-III ogólnokształcących szkół podstawowych. Promotor: dr Teresa Śnitko
- Piotr Wojtkowiak – Różne aspekty problematyki prowadzenia zespołów instrumentalno-wokalnych w ramach zajęć artystycznych w gimnazjum. Promotor: dr Piotr Kałużny
AKADEMIA MUZYCZNA IM. KAROLA LIPIŃSKIEGO WE WROCŁAWIU
Teoria muzyki
- Ewa Monika Ignaczak – Synkretyzm sztuk w Happy deaf people Jagody Szmytki. Idea i interpretacja. Promotor: dr Andrzej Wolański
- Żaneta Anna Kicińska – Katalog tematyczny muzyki filmowej Krzysztofa Komedy Trzcińskiego. Promotor: dr Andrzej Wolański
- Monika Katarzyna Kowalczuk – Autonomia i heteronomia. Różne estetyki twórcze na podstawie wybranych utworów kompozytorów wrocławskich. Promotor: dr hab. Andrzej Tuchowski
- Alicja Agata Pogłódek – Symfonia B-dur Karola Józefa Lipińskiego. Studium analityczno-interpretacyjne. Opracowanie źródłowe. Promotor: dr Andrzej Wolański
- Katarzyna Poterewicz – Not I Agaty Zubel – w stronę ekspresji muzyki. Promotor: prof. dr hab. Anna Granat-Janki
- Piotr Mikołaj Stefaniszyn – Elementy języka muzycznego Pawła Łukaszewskiego na podstawie Magnificat i Nunc dimittis. Promotor: dr Tomasz Kienik
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Joanna Augustyniak – Porównanie dyrygentury symfonicznej i chóralnej w aspektach techniki dyrygenckiej i metodyki pracy. Promotor: dr hab. Agnieszka Franków-Żelazny
- Milena Będkowska – Specyfika pracy z dziecięcym zespołem pieśni i tańca oraz wpływ folkloru na wychowanie młodego pokolenia. Promotor: prof. dr hab. Bogusława Orzechowska
- Tomasz Chudyk – Działalność Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Wojciecha Kilara w Dzierżoniowie. Promotor: dr Małgorzata Podzielny
- Agnieszka Duda – Korelacja między przedmiotami kształcenia słuchu i chór w szkole muzycznej I stopnia. Promotor: prof. dr hab. Helena Tomaszek-Plewa
- Justyna Koczwarska – Ogólnopolski konkurs pianistyczny im. I.J. Paderewskiego w Piotrkowie Trybunalskim. Promotor: dr Maria Zawartko
- Patryk Kuśnierz – Zespoły muzyczne w Kościele Zielonoświątkowym – Okręg Zachodni. Promotor: dr hab. Ewa Grygar
- Martyna Polakowska – Katedralny Chór Chłopięco-Męski Pueri Cantores Resovienses. Promotor: dr Artur Wróbel
- Maria Ruszecka – Specyfika pracy z osobami niewidomymi w edukacji muzycznej. Promotor: dr Maria Zawartko
- Jakub Tarka – Śpiew i obrzędy pogrzebu w liturgii przed i po Soborze Watykańskim II. Promotor: dr Tomasz Głuchowski
AKADEMIA MUZYCZNA IM. KAROLA SZYMANOWSKIEGO W KATOWICACH
Teoria muzyki
- Bartłomiej Barwinek – Modernistyczna retoryka muzyczna w oratorium Das Unaufhörliche Paula Hindemitha. Promotor: dr hab. Marcin Trzęsiok
- Monika Dziurawiec – Związki pomiędzy muzyką a malarstwem w wybranej twórczości polskich kompozytorów XX i XXI wieku. Promotor: dr Magdalena Stochniol
- Wojciech Michno – Retoryka muzyczna w wybranych utworach XX wieku. Promotor: dr hab. Marcin Trzęsiok, prof. AM
- Krzysztof Wyglądacz – Barwy i tembry milczenia – rola i znaczenie zakomponowanej ciszy w muzyce baroku. Promotor: dr hab. Marcin Trzęsiok
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Aleksandra Gawin – Schola Magnificat przy parafii pw. św. Eugeniusza de Mazenod w Kędzierzynie-Koźlu. Rys historyczny, doświadczenia własne. Promotor: dr Dominika Lenska
- Anna Oleś – Rola najbliższego środowiska w budowaniu muzycznych zainteresowań dzieci – wpływ tej zależności na kompetencje wokalne uczniów w świetle badań własnych. Promotor: dr Barbara Stencel
- Kinga Roch – Pieśń ludowa regionu podhalańskiego w edukacji muzycznej – przykładowe konspekty zajęć. Promotor: dr Barbara Stencel
AKADEMIA MUZYCZNA IM. STANISŁAWA MONIUSZKI W GDAŃSKU
Teoria muzyki
- Agata Górzyńska – Znaczenie zdolności muzycznych dla rozwoju wybranych zdolności pozamuzycznych u dzieci w starszym wieku szkolnym. Promotor: dr hab. Alicja Kozłowska-Lewna
- Katarzyna Kaźmierska – 500 Cadenzen in sämmtlichen Dur- und Moll- Tonhöhen für die Orgel Andreja Žaškovský’ego i Teodora Kiewicza w kontekście ruchu cecyliańskiego. Promotor: dr hab. Maciej Babnis.
- Pamela Sinicka – Zbigniew Popielski – Oratorium Syberyjskie Terra Exsecrabilis. Promotor: prof. dr hab. Marek Podhajski
- Barbara Żłobecka – W cieniu Karola Lipińskiego i Henryka Wieniawskiego – polscy kompozytorzy i wirtuozi skrzypiec działający w XIX wieku. Promotor: dr hab. Danuta Popinigis
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Iga Apollo – Show Choir w aspekcie popularyzacji muzyki chóralnej w Stanach Zjednoczonych. Przykładowy scenariusz realizacji spektaklu. Promotor: dr Błażej Połom
- Magdalena Bałaban – Działalność i rozwój wydziału rytmiki w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Olsztynie w latach 2005-2015. Promotor: dr hab. Anna Galikowska-Gajewska
- Agata Benkowska – Muzyka kościelna w świetle nauczania Jana Pawła II. Promotor: ks. dr hab. Jacek Bramorski
- Klaudia Dominika Czyżyk – Księga Pieśni nad Pieśniami jako źródło inspiracji muzycznych na podstawie wybranych dzieł muzyki sakralnej. Promotor: ks. dr hab. Jacek Bramorski
- Joanna Filipczuk – Rytmika w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w latach 2005-2015. Promotor: dr hab. Anna Galikowska-Gajewska
- Agata Magdalena Jakubiec – Predyspozycje muzyczne a powodzenie w kształceniu uczniów w wybranej placówce szkoły muzycznej I stopnia. Promotor: dr Michał Kierzkowski
- Anna Kleina – Improwizacja fortepianowa jako istotny element w ćwiczeniach metrorytmicznych oraz ekspresyjnych na zajęciach rytmiki w klasie szóstej szkoły muzycznej II stopnia. Promotor: dr hab. Anna Galikowska-Gajewska
- Jadwiga Kościk – Promocja i marketing dóbr kultury na przykładzie sopockiego teatru muzycznego Baabus Musicalis. Promotor: dr Gabriela Konkol
- Emilia Anna Pustelnik – Krótkoterminowy wpływ aktywności fizycznej na wybrane procesy poznawcze u dzieci w wieku przedszkolnym. Promotor: dr Michał Kierzkowski
- Przemysław Raczkowski – Znaczenie liturgiczno-muzyczne wybranych kompozycji o. Alfonsa Klamana CSsR. Promotor: ks. dr hab. Jacek Bramorski
- Agnieszka Roskal – Wpływ muzyki Gospel na muzyczną edukację młodzieży na przykładzie działalności Młodzieżowego Chóru Juventus. Promotor: prof. dr hab. Anna Fiebig
- Zofia Stefanowicz – Sakralna twórczość chóralna epoki niemieckiego romantyzmu na przykładzie wybranych kompozycji Johannesa Brahmsa, Feliksa Mendelssohna-Bartholdy’ego i Josefa Rheinbergera - analiza formalna i problemy wykonawcze. Promotor: dr Michał Kozorys
- Kamil Damian Szafran – Kult maryjny w twórczości chóralnej Marcina Tadeusza Łukaszewskiego na przykładzie wybranych utworów. Promotor: prof. zw. dr hab. Marek Rocławski
- Piotr Ziółkowski – Śpiewy proprium missae przeznaczone na uroczystość Zesłania Ducha Świętego we współczesnej liturgii rzymskiej. Promotor: ks. dr hab. Jacek Bramorski
AKADEMIA MUZYCZNA W KRAKOWIE
Kompozycja i teoria muzyki
- Agnieszka Łakomska – John Tavener i jego cztery requiem. Promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Magdalena Bargiel – Działalność edukacyjna Instytutu Zoltana Kodály’á w Kesckemét w roku akademickim 2014/2015. Promotor: dr Anna Kalarus
- Magdalena Chruścińska – Missa pro defunctis Romana Maciejewskiego jako wyraz buntu przeciw wojnie. Funkcja partii chóralnych. Promotor: prof. dr hab. Lidia Matynian
- Karolina Czura – Muzyka Kościoła rzymskokatolickiego i prawosławnego w utworach chóralnych Romualda Twardowskiego na podstawie wybranych kompozycji. Promotor: dr hab. Włodzimierz Siedlik
- Martyna Drabczyńska – Formy i zastosowanie muzyki użytkowej w obszarach jej funkcjonowania na podstawie wybranych przykładów z przemysłu filmowego i branży reklamowej. Promotor: prof. dr hab. Marta Wierzbieniec
- Monika Grochal – Zastosowanie elementów rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim i średnim oraz dziećmi autystycznymi na przykładzie zajęć umuzykalniających Spotkania z Panią Melodią. Promotor: dr hab. Magdalena Stępień
- Paulina Karp – Funkcja kapelmistrza w zespole Pieśni i Tańca „Dobczyce”. Promotor: prof. dr hab. Lidia Matynian
- Zofia Kozioł – Interpretacja wielogłosowych utworów epoki renesansu na przykładzie wykonań zespołu The King’s Singers. Promotor: prof. dr hab. Marta Wierzbieniec
- Marta Krawczyk – Polski Narodowy Chór Młodzieżowy – działalność, edukacja, wykonawstwo. Promotor: prof. dr hab. Lidia Matynian
- Joanna Kurek – Nauczanie na fortepianie dziecka niewidomego – studium przypadku. Promotor: prof. dr Jerzy Kurcz
- Iwona Kuza – Działalność edukacyjno-artystyczna Instytutu Jaques-Dalcroze’a w Genewie w roku akademickim 2015/2016. Promotor: dr Anna Kalarus
- Paulina Majda – Podręczniki do kształcenia słuchu na etapie podstawowej szkoły muzycznej. Ich rola i funkcje. Promotor: prof. dr Jerzy Kurcz
- Dawid Makosz – Rola dyrygenta w procesie przygotowania i realizacji sesji nagraniowej. Promotor: dr Mateusz Bień
- Małgorzata Marchwiana – Taniec na kółkach. Wpływ rytmu, ruchu i muzyki na życie osób z niepełnosprawnością ruchową.Promotor: dr Agnieszka Draus
- Ewa Mazur – Piosenka jako materiał dydaktyczny na lekcji kształcenia słuchu. Wybrane zagadnienia. Promotor: prof. dr hab. Lidia Matynian
- Anna Piwowar – Zastosowanie metody Emila Jaques-Dalcroze’a w pracy z chórem dziecięcym. Promotor: prof. dr hab. Jan Jazownik
- Beata Radecka – Współczesne życie muzyczne miasta i gminy Bochnia. Promotor: prof. dr Jerzy Kurcz
- Agnieszka Ryczko – Sakralne utwory chóralne Miłosza Bembinowa. Między słowem a dźwiękiem. Promotor: prof. dr hab. Lidia Matynian
- Karolina Sokołowska – Problemy adaptacji elementów rytmiki dalcroze’owskiej wykorzystywanej w pracy z dziećmi słabowidzącymi i niewidomymi. Studium porównawcze. Promotor: dr Anna Kalarus
- Beata Sypek – Inspiracja stylem flamenco i interpretacji ruchowej utworu Danza del Molinero Manuela de Falli. Promotor: dr hab. Magdalena Stępień
- Paulina Wójcik – Wykorzystanie podręczników Beatrix Podolskiej w umuzykalnianiu dzieci w niepublicznym przedszkolu „Kubuś” w Krakowie. Promotor: dr Anna Kalarus
- Beata Wróbel – Wartość dydaktyczna i artystyczna podręcznika Antoniego Cofalika pod tytułem Skrzypcowe ABC. Szkoła gry na skrzypcach. Promotor: dr Andrzej Wilk
INSTYTUT MUZYKI UNIWERSYTETU WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO W OLSZTYNIE
- Oktawia Dajana Alicka – Absolwenci PSM II stopnia w Olsztynie związani zawodowo z Filharmonią Warmińsko-Mazurską. Promotor: dr hab. Katarzyna Bojaruniec, prof. UWM
- Martyn Bohun – Ukraiński folklor muzyczny w pielęgnowaniu tradycji narodowej na podstawie Zespołu Pieśni i Tańca „Dumka”. Promotor: dr hab. Katarzyna Bojaruniec, prof. UWM
- Marceli Jurgielewicz – Suwałki Blues Festival w życiu muzycznym Suwałk w latach 2008-2014. Promotor: dr hab. Krzysztof Szatrawski, prof. UWM
- Krzysztof Piotr Pocałujko – Rola kulturotwórcza Powiatowej Szkoły Muzycznej w Dywitach. Promotor: dr hab. Katarzyna Bojaruniec, prof. UWM
- Anna Przegrocka – Zespół Pieśni i Tańca „Kortowo” Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Promotor: dr hab. Katarzyna Bojaruniec, prof. UWM
- Dominika Maria Siwik – Olsztyński festiwal Dni Niemena w aspekcie artystycznym i społecznym. Promotor: dr hab. Krzysztof Szatrawski, prof. UWM
- Mateusz Sławiński – Wojskowe orkiestry dęte w Polsce w latach 2000-2015. Promotor: dr hab. Katarzyna Bojaruniec, prof. UWM
- Krzysztof Sydor – Konsekwencje edukacyjne wyboru podręcznika do nauki gry na perkusji. Promotor: dr hab. Krzysztof Szatrawski, prof. UWM
INSTYTUT MUZYKI UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Manh Thang Do – System powszechnej edukacji muzycznej w Wietnamie. Promotor: prof. dr hab. Janina Fyk
- Andrea Hampel – Aspekty pracy dyrygenckiej z chórem gospel na przykładzie autorskiego projektu artystycznego pt. My Soul. Promotor: dr hab. Barbara Literska, prof. UZ
- Quang Hung Ninh – Metody kształcenia muzycznego w Wietnamie. Promotor: prof. dr hab. Janina Fyk
- Marcin Nowak – Działalność polskich muzyków jazzowych w latach 1956-1990. Promotor: prof. dr hab. Janina Fyk
- Aleksandra Sieja – Muzyka estradowa w wokalnej edukacji gimnazjalistów w Polsce – propozycje metodyczne. Promotor: dr hab. Barbara Literska, prof. UZ
INSTYTUT MUZYKI W CIESZYNIE, WYDZIAŁ ARTYSTYCZNY UNIWERSYTETU ŚLĄSKIEGO W KATOWICACH
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Małgorzata Gembala – Od menueta do tanga – altówka. Promotor: dr Magdalena Szyndler
- Natalia Kaczor – Wybrane dzieła z muzyki klasycznej i filmowej w aranżacjach własnych. Promotor: dr Agnieszka Kopińska
- Ewa Kurczyk – Życie muzyczne na Śląsku Cieszyńskim na podstawie działalności artystycznej wybranych chórów amatorskiego ruchu śpiewawczego. Promotor: dr hab. Joanna Glenc
- Martyna Kwolek – Śpiew i praca nad głosem jako forma terapii osób z niepełnosprawnością wzrokową. Promotor: dr Ewa Bogdanowicz
- Anna Lipiak – Rola fortepianu w zespole instrumentalnym na przestrzeni epok. Promotor: dr Małgorzata Mendel
- Karolina Lustig – Zespół Tańca Ludowego „Przygoda” z Rybnika w latach 2001–2015 – próba monografii. Promotor: dr Małgorzata Mendel
- Katarzyna Pieron – Zajęcia muzykopterapeutyczne z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w oparciu o system edukacji przez ruch Doroty Dziamskiej. Promotor: dr Małgorzata Mendel
- Hanna Rzeźniczek – Polskie Towarzystwo Harfowe w Cieszynie w latach 2003–2015 – próba monografii. Promotor: dr Małgorzata Mendel
- Karolina Stawowy – Koncert muzyki chóralnej. Chór „Skowronek” z Gierałtowic – studencki chór mieszany. Promotor: dr hab. Małgorzata Kaniowska
- Katarzyna Striteska – Monografia Chóru Mieszanego „Cecylia” z Krzanowic w latach 1931–2016. Promotor: dr Magdalena Szyndler
INSTYTUT MUZYKOLOGII KATOLICKIEGO UNIWERSYTETU LUBELSKIEGO JANA PAWŁA II
- Petro Chyryk – Organy na terenie województw Iwano-Frankiwskiego i Tarnopolskiego (Ukraina). Studium historyczno-instrumentoznawcze. Promotor: dr hab. Maria Szymanowicz, prof. KUL
- Jacek Paweł Czechowski – Monodia liturgiczna jako źródło inspiracji w Czterech motetach na tematy gregoriańskie op. 10 (Quatre motets sur des thèmes grégoriens) Maurice’a Duruflé. Promotor: dr Miłosz Witold Aleksandrowicz
- Monika Dzida – Kultura muzyczno-religijna parafii pod wezwaniem Wszystkich Świętych w Depułtyczach. Promotor: dr hab. Piotr Wiśniewski
- Piotr Guldziński – Organy firmy Blomberg na terenie Archidiecezji Lubelskiej. Promotor: dr hab. Maria Szymanowicz, prof. KUL
- Michał Jadach – Organy w kościołach dekanatu opolskiego (archidiecezja lubelska). Studium instrumentoznawcze. Promotor: dr hab. Maria Szymanowicz, prof. KUL
- Magdalena Kożuch – Organy w kościołach dekanatu żelechowskiego. Studium historyczno-instrumentoznawcze. Promotor: dr hab. Maria Szymanowicz, prof. KUL
- Łukasz Kamil Kutrowski – Twórczość wielogłosowa ku czci św. Józefa w muzykaliach krzeszowskich z XVIII wieku. Studium źródłoznawczo-muzykologiczne. Promotor: dr hab. Piotr Wiśniewski
- Agata Agnieszka Trytek – Organy w kościołach dekanatów Radymno (archidiecezja przemyska). Studium historyczno-instrumentoznawcze. Promotor: dr hab. Maria Szymanowicz, prof. KUL
- Dorota Agnieszka Wysok – Ludowa tradycja śpiewów majówkowych w Polsce. Promotor: dr Kinga Magdalena Strycharz-Bogacz
- Andrzej Waldemar Zarzycki – Msze jednogłosowe w języku polskim w latach 1984-2014. Studium źródłoznawcze. Promotor: dr hab. Piotr Wiśniewski
INSTYTUT MUZYKOLOGII UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
- Anna Dziedzic – Stylizacje muzyki hiszpańskiej w muzyce fortepianowej XIX wieku. Promotor: dr hab. Magdalena Dziadek
- Barbara Hebda – Koncerty Isabelli Leonardy ze zbioru Motetii a una, due e tre voci con violino e senza (1687). Część I – opisowo-analityczna; część II – źródłowo-krytyczna. Promotor: dr hab. Zofia Fabiańska, prof. UJ
- Łukasz Kaczmarowski – Uwertura Antoniego Szałowskiego oraz Uwertura Artura Malawskiego w kontekście neoklasycznego zwrotu ku tradycji muzycznej. Promotor: dr hab. Renata Suchowiejko, prof. UJ
- Roksana Król – Sonaty klarnetowe op. 120 Johannesa Brahmsa i op. 49 Maxa Regera. Studium porównawcze. Promotor: dr hab. Renata Suchowiejko, prof. UJ
- Dominika Meckier – Współczesne oblicza muzyki sefardyjskiej i jej historyczne konteksty na przykładzie działalności artystycznej Yasmin Levy. Promotor: dr hab. Renata Suchowiejko, prof. UJ
- Anna Piecuch – Technika Speech Level Singing w kontekście klasycznego bel canta. Promotor: dr Wojciech Marchwica
- Agnieszka Pikuta – Haugtussa op. 67 Edvarda Griega. Promotor: dr hab. Zofia Fabiańska, prof. UJ
- Volha Prushynskaya – Gatunek kwartetu smyczkowego w twórczości Witolda Maliszewskiego. Promotor: dr hab. Renata Suchowiejko, prof. UJ
- Barbara Szypulska – Sztuka interpretacji muzyki dawnej. Propozycje Jordiego Savalla oraz Johna Eliota Gardinera w świetle opinii prasowych. Promotor: prof. dr hab. Małgorzata Woźna-Stankiewicz
- Anna Walczak – Działalność krakowskich chórów gospel w latach 1999-2016. Promotor: dr hab. Magdalena Dziadek
- Anna Wyżga – Drobne utwory fortepianowe Clary Schumann – analiza stylu i języka muzycznego na wybranych przykładach. Promotor: dr hab. Magdalena Dziadek
INSTYTUT MUZYKOLOGII UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO
- Joanna Dobrzańska – Muzyk uliczny w przestrzeni miejskiej Montpellier, Sete i Paryża. Promotor: prof. dr hab. Sławomira Żerańska-Kominek
- Maria Kania – Ścieżka dźwiękowa filmu Dobry, zły i brzydki w perspektywie metody analitycznej Philipa Tagga. Promotor: dr hab. Iwona Lindstedt
- Maria Magdalena Kowalczyk – Relacje Fryderyka Chopina z Franzem Lisztem w świetle dotychczasowych badań. Promotor: prof. dr hab. Zbigniew Skowron
- Anna Parysz – Il sogno Scipione Pietra Metastasia (1735) w muzycznym ujęciu Johanna Adolfa Hassego (1758) i Wolfganga Amadeusa Mozarta (1772). Promotor: Prof. dr hab. Alina Żórawska-Witkowska
- Joanna Rowicka – Polscy dyrygenci urodzeni po 1970 roku. Portret pokolenia na podstawie autorefleksji jego przedstawicieli. Promotor: dr hab. Iwona Lindstedt
- Karolina Śmigiel – Jean-Jacques Rousseau jako prekursor antropologii muzyki. Promotor: prof. dr hab. Sławomira Żerańska-Kominek
INSTYTUT MUZYKOLOGII UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO
- Karina Baradzi – Lee Ruma i jego Piano Concerts (2012). Analiza logocentryczna w świetle postmodernistycznego dialogu z tradycjami muzyki artystycznej i popularnej. Promotor: prof. dr hab. Maciej Gołąb
- Stefania Kern – Współczesna kultura muzyczna mniejszości niemieckiej na Opolszczyźnie na przykładzie Festiwalu chórów i zespołów śpiewaczych mniejszości niemieckiej w Walcach. Promotor: prof. dr hab. Bożena Muszkalska
- Magdalena Ryszko – Transkrypcje skrzypcowe nokturnów Fryderyka Chopina w kulturze muzycznej XIX i XX wieku. Promotor: prof. dr hab. Maciej Gołąb
- Viktoriia Skyba – Koncerty fortepianowe Miroslava Skorika. Analiza porównawcza. Promotor: prof. dr hab. Maciej Gołąb
KATEDRA EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO
- Maryia Bannay – Rola rodziny w wychowaniu muzycznym dzieci i młodzieży. Promotor: dr Anna Pikała
- Piotr Drzazga – Muzyka jako czynnik kształtujący tożsamość kulturową młodzieży w wieku licealnym. Promotor: dr hab. Mirosława Zalewska-Pawlak, prof. UŁ
- Ewelina Dulas – Zmiany w zakresie wychowania muzycznego w przedszkolu jako konsekwencja zmian prawnych od 2012 roku. Promotor: dr Piotr Soszyński
- Anna Kędziora – Droga do profesjonalizmu osób prowadzących parafialne zespoły muzyczne. Promotor: dr Piotr Soszyński
- Aleksandra Kindrat – Funkcje wychowawcze dziecięcych zespołów chóralnych na przykładzie zespołu „Canzonetta”. Promotor: dr Magdalena Sasin
- Olga Kubiak – Korelacja języka obcego z edukacją artystyczną w klasach I–III. Promotor: dr Magdalena Sasin
- Anna Kuncka – Wspieranie wybranych cech osobowych w kształtowaniu uczniów w średnich szkołach muzycznych. Promotor: dr hab. Mirosława Zalewska-Pawlak, prof. UŁ
- Paulina Lubecka – Możliwości zastosowania muzykoterapii receptywnej i aktywnej w działaniach edukacyjno-wychowawczych. Promotor: dr Anna Pikała
- Malwina Pietrzak – Motywy uczestnictwa w zajęciach artystycznych przez dzieci. Promotor: dr Magdalena Sasin
- Sharon Pietrzak – Choreoterapia jako sposób pokonywania barier w komunikowaniu się i środek twórczego bycia w grupie. Promotor: dr Anna Pikała
- Ewelina Przybysz – Znaczenie edukacji artystycznej w przedszkolach dla rozwoju dziecka. Promotor: dr Magdalena Sasin
- Paweł Tomczak – Kompetencje muzyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Promotor: dr Piotr Soszyński
- Aleksandra Węgrecka – Motywy i możliwości kształcenia muzykoterapeutów w Polsce. Promotor: dr Magdalena Sasin
KATEDRA MUZYKOLOGII UNIWERSYTETU IM. ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU
- Aleksandra Bliźniuk – Twórczość Tomasza Sikorskiego inspirowana egzystencjalizmem w kontekście biografii kompozytora. Promotor: dr hab. Justyna Humięcka-Jakubowska, prof. UAM
- Katarzyna Jaśkowiak – Charakterystyka porównawcza muzyki skrzypcowej Karola Szymanowskiego na wybranych przykładach. Promotor: dr hab. Justyna Humięcka-Jakubowska, prof. UAM
- Karolina Kaźmierczak – Działalność muzyczna poznańskiej kapeli katedralnej w latach 1853-1878 na podstawie ksiąg zachowanych w Archiwum Archidiecezjalnym w Poznaniu. Promotor: dr hab. Alina Mądry
- Kamila Krawczyk – Zoltána Kodály’a metoda wychowania muzycznego i jego recepcja w Polsce. Promotor: dr hab. Ewa Dahlig-Turek, prof. UAM
- Klaudia Krupa – Musical amerykański i jego przykład My Fair Lady. Promotor: dr hab. Danuta Jasińska, prof. UAM
- Aleksandra Masłowska – Kupiec wenecki Andrzeja Czajkowskiego. Poetyka i perspektywy interpretacyjne. Promotor: dr hab. Marcin Gmys, prof. UAM
- Magdalena Nowicka – Czarodziejska góra Pawła Mykietyna – aspekty literackie, muzyczne, teatralne. Promotor: dr hab. Marcin Gmys, prof. UAM
- Mateusz Rychły – Działalność i twórczość Aarona Copelanda wobec idei muzyki narodowej. Promotor: dr hab. Marcin Gmys, prof. UAM
UNIWERSYTET MUZYCZNY FRYDERYKA CHOPINA
Teoria muzyki
- Anna Chowaniec – Artura Honeggera Kantata na Boże Narodzenie. Tradycja i współczesność. Promotor: prof. dr hab. Krzysztof Baculewski
- Michał Gołos – Jazz Concerto for Sax Orchestra Krzesimira Dębskiego – analiza własna i próba omówienia procesu twórczego. Promotor: dr hab. Ryszard Borowski
- Justyna Paszkiewicz – Twórczość Pawła Szymańskiego w kontekście gatunków i form muzycznych wykształconych w baroku. Promotor: dr hab. Danuta Szlagowska
- Magdalena Swat – Twórczość Artura Zagajewskiego jako przejaw nowego języka muzycznego. Promotor: dr hab. Katarzyna Szymańska-Stułka
Dyrygentura chóralna
- Ewa Czubińska – Pozamuzyczne wartości ruchu chóralnego. Promotor: prof. Zofia Konaszkiewicz
- Joanna Krejzler – Problemy pracy z chórami dziecięcymi i młodzieżowymi na przykładzie Chóru ZPSM nr 4 im. Karola Szymanowskiego oraz Tutti Cantamus z Zespołu Szkół nr 121 w Warszawie. Promotor: prof. Krzysztof Kusiel-Moroz
- Magda Majewicz – Lekcje muzyki w klasie I szkoły podstawowej w oparciu o własne doświadczenia pedagogiczne. Promotor: dr Anna Ignatowicz-Glińska
- Aleksandra Orłowska – Rola muzyki w wychowaniu dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, w wieku wczesnoszkolnym. Promotor: dr Anna Ignatowicz-Glińska
- Małgorzata Romańska – Specyfika pracy chóru w operze na przykładzie Zespołu Wokalnego Warszawskiej Opery Kameralnej. Promotor: dr Agata Góreczna-Jakubczak
- Tomasz Rosłon – Rozwój chóralnej twórczości Anny Ignatowicz-Glińskiej na podstawie wybranych utworów. Promotor: dr Anna Ignatowicz-Glińska
- Maja Sadłowska – Kształcenie wokalne chóru amatorskiego na podstawie literatury i własnej pracy z zespołem wokalnym. Promotor: prof. Bogdan Gola
- Maria Sydor – Twórczość chóralna Pawła Sydora. Techniki kompozytorskie i relacje słowno-muzyczne. Promotor: dr hab. Marcin Łukaszewski, prof. UMFC
- Marcin Szuppe – Analiza słowno-muzyczna, środki techniki kompozytorskiej i problemy wykonawcze w utworach chóralnych a cappella o tematyce maryjnej Pawła Łukaszewskiego. Promotor: dr hab. Marcin Łukaszewski, prof. UMFC
- Karolina Tatar – Specyfika pracy z amatorskim zespołem wokalnym na przykładzie obserwacji wybranych włoskich zespołów. Promotor: prof. Krzysztof Kusiel-Moroz
- Magdalena Tejchma – Msza Missa Antiphonica Henka Badings’a – partytura a wykonanie. Promotor: prof. Ewa Marchwicka
- Anna Vozniak – Charakterystyka kształcenia dyrygenta chóralnego w Polsce i na Ukrainie po drugiej wojnie światowej. Promotor: dr Agata Góreczna-Jakubczak
- Ireneusz Wybraniak – Ireneusz Wybraniak OSPPE: kantata Verbum Dei – inspiracje biblijne i analiza dzieła. Promotor: dr hab. Sławek A. Wróblewski, prof. UMFC
- Jakub Zwierz – Rola dyrygenta i pianisty w opracowaniu wspólnej koncepcji wykonania wybranych koncertów fortepianowych. Promotor: Małgorzata Szpinalska, prof. UMFC
Rytmika
- Anna Eberhardt – Metoda rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a w kształceniu słuchu muzyków grających na instrumentach dętych blaszanych. Promotor: dr hab. Magdalena Stępień, prof. UMFC
- Jadwiga Kopeć – Zajęcia umuzykalniające w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo. Promotor: dr Małgorzata Waszak
- Anna Osowska – Elementy jazzu na wydziałach rytmiki w szkołach muzycznych II stopnia oraz na specjalności rytmika w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Promotor: dr Anna Ignatowicz-Glińska
- Małgorzata Promińska – Różnorodność technik tańca w musicalu na wybranych przykładach. Promotor: dr hab. Zofia Rudnicka
- Natalia Przewoska – Improwizacja miniatur fortepianowych w stylu romantycznym na studiach specjalności rytmika. Promotor: dr hab. Magdalena Stępień
- Iga Stefanowska – Przykłady interpretacji ruchowych wybranych miniatur fortepianowych polskich kompozytorów XX wieku na lekcjach rytmiki w klasach I-III szkoły muzycznej I stopnia. Promotor: dr Anna Ignatowicz-Glińska
Muzyka kościelna
- Adrian Gala – Problematyka rejestracji w Sonatach organowych op. 65 Felixa Mendelssohna Bartholdy’ego. Promotor: dr hab. Ireneusz Wyrwa, prof. UMFC
- Krzysztof Łazicki – Specjalność muzyka kościelna w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Promotor: dr hab. Michał Sławecki
- Karolina Kawalec – Pieśń kościelna jako podstawowy element formotwórczy w wybranych kompozycjach organowych na przykładzie chorału protestanckiego Ein feste Burg ist unser Gott. Promotor: dr hab. Piotr Wilczyński, prof. UMFC
- Kinga Witczak – Wykorzystanie Metody Ruchomych Kolorowych Nut w nauce gry na instrumentach klawiszowych dzieci z autyzmem. Promotor: dr Michał Markuszewski
Choreografia i teoria tańca
- Alicja Gościewska – Fenomen fali flamandzkiej w kontekście tańca na podstawie twórczości Jana Fabre’a i Anne’y Teresa’y Keersmaeker. Promotor: prof. dr hab. Ewa Wycichowska
- Iryna Linnik – Powstanie i rozwój profesjonalnej sztuki choreograficznej na Ukrainie. Promotor: dr hab. Beata Książkiewicz, prof. UMFC
- Magdalena Silska – Postać Sergiusza Diagilewa i jego działalność artystyczna. Promotor: dr hab. Zofia Rudnicka
- Anna Joanna Stępień – Feliks Parnell i jego działalność artystyczna w latach 1910-1957. Promotor: prof. dr hab. Ewa Wycichowska
- Natalia Wawrzyniak – Spektakl baletowy Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego w choreografii Beaty Książkiewicz w interpretacji młodych wykonawców Szkoły Tańca i Baletu Fouette. Promotor: dr hab. Beata Książkiewicz, prof. UMFC
Pedagogika baletowa
- Milena Burchardt – Zofia Czechlewska – portret solistki baletu Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk. Promotor: dr hab. Zofia Rudnicka
- Maksim Woitiul – Andrzej Marek Stasiewicz. Jego droga artystyczna po roku 1988. Promotor: dr hab. Zofia Rudnicka
- Izabela Zawadzka – Mazur w operze Halka Stanisława Moniuszki w realizacjach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. Promotor: dr Klaudia Carlos-Machej
UNIWERSYTET MUZYCZNY FRYDERYKA CHOPINA – WYDZIAŁ INSTRUMENTALNO-PEDAGOGICZNY W BIAŁYMSTOKU
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Iwona Anna Bolesta – Tradycja a rozwój muzyczny uczniów II Liceum Ogólnokształcącego z Białoruskim Językiem Nauczania im. Bronisława Taraszkiewicza w Bielsku Podlaskim. Promotor: prof. dr hab. Bożena Violetta Bielecka
- Katarzyna Doms – Kryteria doboru repertuaru w chórze szkolnym na III etapie edukacyjnym. Promotor: prof. dr hab. Wioletta Miłkowska
- Aleksandra Matowicka – Autorskie opracowania muzyczne z wykorzystaniem instrumentarium Carla Orffa. Promotor: dr Weronika Ratusińska-Zamuszko
- Monika Pawłowska – Wybrane projekty wokalno-instrumentalne w edukacji muzycznej uczniów na III i IV etapie edukacyjnym. Promotor: dr Iwona Musialik
- Iwona Słoma – Partie chóralne w Mszy F-dur op.41 Józefa Elsnera. Promotor: prof. dr hab. Bożenna Sawicka
WYDZIAŁ EDUKACJI MUZYCZNEJ AKADEMII SZTUKI W SZCZECINIE
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Joanna Budkowska – Walerian Pawłowski – krytyk muzyczny i publicysta. Promotor: dr Maria Behrendt
- Małgorzata Dusza – Elektroniczne środki dydaktyczne w nauczaniu muzyki w ogólnokształcącej szkole podstawowej. Promotor: dr Małgorzata Wozaczyńska
- Krzysztof Gródecki – Praca nad edukacją muzyczną amatorów, przygotowująca ich do gry w orkiestrach dętych. Promotor: dr Piotr Klimek
- Paulina Lemańska – Zastosowanie muzykoterapii w szkołach podstawowych Polski i Wielkiej Brytanii. Promotor: dr Małgorzata Wozaczyńska
- Patrycja Sierguć – Nauczanie muzyki w klasach IV-VI Ogólnokształcącej Szkoły Podstawowej. Promotor: dr Małgorzata Wozaczyńska
- Agnieszka Strzałkowska – Znaczenie nauki gry na instrumentach w czasie wolnym dzieci i młodzieży na przykładzie Żeńskiej Orkiestry Dętej „Olimpia”. Promotor: dr Alicja Delecka-Bury
- Patrycja Szponar – Współczesna muzyka chóralna w Kościele na podstawie biografii i twórczości Pawła Bębenka, Piotra Pałki i Dawida Kusza. Promotor: dr Maciej Szczepankiewicz
- Grażyna Wieteska – Rola i zadania nauczyciela pracującego z zespołami instrumentalnymi w szkole muzycznej I stopnia. Promotor: dr Małgorzata Wozaczyńska
- Kuba Wnuk – Przygrywka chorałowa w twórczości organowej J. S. Bacha – analiza formy i praktyki wykonawczej w niemieckim Kościele Luterańskim. Promotor: dr Małgorzata Wozaczyńska
- Mariusz Zarzeczny – Upowszechnianie muzyki w domach kultury w Szczecinie. Promotor: dr Piotr Klimek
Opracowała: Aleksandra Jagiełło-Skupińska
2017-06-02